جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8606 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ | ارسال توسط :
8 بازدید
۰
3

به گزارش مرکزکده به نقل از دنیای اقتصاد:

اکثر اتباع خارجی که مایل به اقامت تا سه ماه در هلند هستند نیاز به ویزای اقامت کوتاه‌مدت یا ویزای شنگن دارند.

ملیت های مجاز برای سفر بدون ویزا به آمستردام

واحد خبری مرکزکده : اتباع خارجی اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس و همچنین برخی از کشورهای دیگر از الزام ویزا معاف هستند. اگر دوست دارید یکی از هتل های آمستردام را برای سفر بعدی خود رزرو کنید و یک سفر ایده‌ئال داشته باشید یکی از اولین مراحل آشنایی با مدارک موردنیاز است. ویزا یکی از اولین مواردی است که باید درباره آن بدانید و در وقت مناسب برای آن اقدام کرده باشید. این مقاله را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید به شما در تکمیل مدارک لازم برای سفر کمک کنند.

آیا برای اقامت در هلند به ویزا نیاز دارید؟

یکی از اولین مواردی که قبل از رزرو یکی از هتل های آمستردام باید مدنظر داشته باشید این است که آیا برای سفر به مقصد نیاز به ویزا دارید یا خیر. اتباع خارجی اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس از شرایط ویزا معاف هستند. برای برخی از ملیت‌های خارج از اتحادیه اروپا نیز نیازی به ویزا نیست. در این مقاله این موارد را بررسی خواهیم کرد.

اقامت کوتاه‌مدت (زیر سه ماه)، ویزای منطقه شنگن

ویزای شنگن به یک تبعه خارجی اجازه می‌دهد تا حداکثر سه ماه در یک دوره شش‌ماهه در منطقه شنگن اقامت و سفر کند. اعتبار ویزاها یک، سه و پنج سال است که بستگی به ویزا و سابقه سفر متقاضی دارد. اگر ویزای شنگن هلند دارید، اجازه سفر به کشورهای دیگر متعلق به منطقه شنگن را نیز خواهید داشت. یک ماشین‌حساب کوتاه‌مدت وجود دارد که می‌توان از آن برای محاسبه مدت اقامت مجاز استفاده کرد.

نحوه درخواست ویزای شنگن

اتباع خارجی باید برای ویزای شنگن در سفارت یا کنسولگری هلند در کشور مبدا درخواست دهند. ویزا برچسبی است که توسط سفارت یا کنسولگری صادر می‌شود و در پاسپورت شما چسبانده خواهد شد. اگر دوست دارید یکی از هتل های آمستردام را برای اقامت خود رزرو کنید، حتما مدارک لازم برای دریافت ویزا را آماده کرده باشید.

هنگامی که اتباع خارجی برای دریافت مجوز درخواست می‌کنند، باید اسناد مختلفی از جمله اسنادی که هدف سفر آنها را نشان می‌دهد، به‌عنوان‌مثال، دعوت‌نامه از یک شرکت هلندی (در صورت سفر کاری) یا رزرو هتل، ارائه دهند.

اگر متقاضی مایل به دیدار خانواده یا دوستان خود باشد، باید فرمی به نام «اثبات حمایت مالی یا محل اقامت خصوصی» و یک کپی از پاسپورت حامی یا کارت شناسایی اروپایی ارائه کند. اسپانسر ممکن است به‌عنوان میزبان یا ضامن عمل کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد درخواست می‌‌توانید اطلاعات دقیق و کاملی را در سایت علی بابا بخوانید.

اقامت بیش از سه ماه

اگر شخصی بخواهد بیش از سه ماه در هلند بماند، این اقامت نمی‌تواند به‌عنوان اقامت توریستی طبقه‌بندی شود. او باید برای اجازه اقامت موقت (machtiging tot voorlopig verblijf, MVV) درخواست دهد. اتباع برخی کشورها از نیاز به MVV برای ورود به هلند معاف هستند. پس از ورود به هلند، باید اجازه اقامت خود را دریافت کنید.

اجازه اقامت موقت

مجوز اقامت موقت ویزای ورودی برای افراد بین‌المللی است که قصد دارند بیش از ۹۰ روز در هلند بمانند. برای سفر به هلند و دریافت مجوز اقامت خود در IND ضروری است. درخواست برای MVV و اجازه اقامت باید هم‌زمان از طریق سفارت یا کنسولگری هلند انجام شود. MVV اغلب بخشی از فرآیند درخواست برای اجازه اقامت است. بسته به ملیت و چندین عامل دیگر، ممکن است نیازی به MVV نداشته باشید. اگر به MVV نیاز ندارید، می‌توانید پس از ورود IND به هلند، اجازه اقامت خود را مستقیما از یک میز IND دریافت کنید، پس از اینکه IND شما را در مورد تصمیم خود مطلع کرد.

اجازه اقامت هلند

اجازه اقامت هلند را می‌توان برای شرایط مختلف اعطا کرد. اکثر انواع مجوزهای اقامت نیاز به حمایت مالی دارند. به‌عنوان‌مثال، اگر به‌عنوان یک کارمند یا مهاجر بسیار ماهر دنبال دریافت اجازه اقامت هستید، حامی کارفرمای شما خواهد بود. درخواست اجازه اقامت بر‌اساس شرایط خانوادگی نیاز به یکی از بستگان یا شریک زندگی به‌عنوان حامی دارد. اجازه اقامت برای اهداف تحصیل به این معنی است که موسسه آموزشی شما حامی مالی خواهد بود. درخواست، با همه مدارک اضافی مورد‌نیاز از حامی شما، می‌تواند در سفارت یا کنسولگری هلند در کشور محل اقامت شما یا در IND از طریق حامی مقیم هلند شما انجام شود.

کسب اطلاع درباره ویزا هلند

اگر دوست دارید به آمستردام سفر کنید، بهتر است ابتدا مدارک لازم برای سفر خود را آماده کنید. ویزا یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از سفر یا رزرو هتل باید درباره آن خوانده باشید. هنگام سفر به کشورهای خراجی باید بدانید که برای ورود به کشورهای دیگر احتمالا نیاز به ویزا دارید. آمستردام به شما اجازه می‌دهد با ویزای شنگن وارد شوید. اگر دوست دارید اطلاعات دقیق و کاملی از ویزای شنگن یا مواردی برای ویزای هلند داشته باشید، علی بابا وب‌سایت فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. کارشناسان این مجموعه آماده هستند تا بهترین و کامل‌ترین خدمات را در اختیار شما قرار دهند تا یک سفر عالی و بدون دردسر را تجربه کنید.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید