جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8578 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ | ارسال توسط :
7 بازدید
۰
1

به گزارش مرکزکده به نقل از ایلنا:

ارزش هر تتر برابر با یک دلار آمریکاست و تنها تفاوت آن با دلار این است که به صورت دیجیتالی و بسیار سریع و راحت منتقل می‌شود. در نتیجه می‌توان آن را به عنوان دلار غیر رسمی نیز معرفی نمود.

ارز دیجیتال تتر USDT پادشاه استیبل کوین ها و بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال تتر (Tether) یک استیببل کوین محبوب در بازار ارز دیجیتال است که با نماد USDT و «₮» در بازار رمز ارزها شناخته می‌شود. یکی از برترین مزایای ارز دیجیتال تتر این است که همیشه ارزش ثابتی داشته و دارای پشتوانه دلاری است. از اصلی‌ترین اهداف ایجاد ارز دیجیتال Tether این است که سرمایه‌گذاران قادر به محافظت از سرمایه‌های خود در برابر نوسانات شدید بازار ارزهای دیجتال باشند. ارزش هر تتر برابر با یک دلار آمریکاست و تنها تفاوت آن با دلار این است که به صورت دیجیتالی و بسیار سریع و راحت منتقل می‌شود. در نتیجه می‌توان آن را به عنوان دلار غیر رسمی نیز معرفی نمود.

تمامی این دلایل در کنار همدیگر سبب شده است تا ارز دیجیتال تتر روزانه درصد بالایی از میزان خرید و فروش در بازارهای ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد. جای تعجب نیست که میزان استقبال از این ارز دیجیتال حتی از بیت کوین نیز بیشتر بوده و درصد خرید و فروش آن از بیت کوین نیز بالاتر می‌باشد.

تریدرها قادرند تا از ارز دیجیتال تتر به عنوان جفت ارز به منظور انجام مبادلات سایر رمز ارزهای خود در صرافی ارز دیجیتال استفاده نمایند.

چه عواملی قیمت ارز دیجیتال تتر را مشخص می‌نمایند؟

مهم‌‎ترین عامل در تعیین قیمت تتر را می‌توان میزان ذخیره آن در خزانه شرکت دانست. لازم است تا با تولید هر واحد تتر یک دلار در ذخایر بانکی به عنوان پشتوانه این ارز نگهداری شود. کاهش میزان تتر ذخیره شده نسبت به میزان تتر در گردش موجود در بازار سبب نزولی شدن نمودار قیمت ارز دیجیتال تتر خواهد شد، عدم توجه به این موضوع حتی قادر است تا تتر را به کلی نابود نماید. از دیگر عوامل مهم در قیمت تتر می‌توان به بروز مشکلات حقوقی در این شرکت اشاره نمود. چراکه مسئولیت عرضه USDT به عهده شرکت آن می‌باشد. ایجاد تغییرات در روند قانون گذاری، بروز مشکل در نقد کردن و ایجاد نوسانات در بازار از دیگر عواملی هستند که قیمت استیبل کوین‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

شرکت تتر برای ثابت نگه داشتن قیمت USDT در تلاش است تا همیشه اعتماد کاربران را حفظ نماید. چراکه از بین رفتن این اعتماد بزرگترین تهدید برای این استیبل کوین خواهد بود. لازم به ذکر است که تمامی تراکنش‌های مرتبط با USDT به صورت غیر متمرکز و روی بلاک‌چین‌های بزرگ انجام می‌گردد. این درحالی است که توزیع واحدهای آن به صورت کاملا غیر متمرکز می‌باشند در نتیجه نمی‌توان این ارز دیجیتال را غیر متمرکز نامید.

ارز دیجیتال تتر چه کاربردهایی دارد؟

پیدایش ارز دیجیتال تتر به دو منظور اصلی در بازار رمز ارزها انجام شد. از جمله این موارد می‌توان به حفظ سرمایه در برابر نوسانات شدید بازار رمز ارزها و مورد دیگر به دلیل امکان ایجاد انتقال هرچه آسانتر پول به صرافی‌ها و کیف پول به صورت دلاری اشاره نمود.

شما به راحتی قادر هستید تا ارز دیجیتال تتر را در کیف پول دیجیتالی خود ذخیره سازی نمایید. از طرفی ارسال و دریافت این ارز دیجیتال به سادگی و بسیار سریع از طریق ایمیل برای شما انجام می‌گردد. دسترسی به تتر به شدت برای کاربران آسان است چراکه تا به این لحظه امکان انتقال آن روی بلاک چین‌هایی نظیر بیت کوین، اتریوم، ترون، سولانا، پالیگان، اولنچ، الگورند و چندین‌ و‌ چند بلاک چین ایجاد شده است. در نتیجه تریدرها قادرند تا روی انواع کیف پول‌هایی مانند اتریوم، ترون، سولانا و اولنچ آن را ذخیره نمایند.

نحوه محاسبه قیمت تتر Tether چگونه است؟!

اصلی‌ترین دلیل محبوبیت تتر به عنوان یک استیبل کوین داشتن قیمتی باثبات می‌باشد. تا این لحظه تتر همیشه برابر با ۱ دلار بوده است. اما لازم به ذکر است که این ارز دیجیتال نیز شاهد نوساناتی بوده اما اینقدر ناچیز بوده‌اند که اکثر کاربران از این نوسانات چشم پوشی کرده‌اند. اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که شرکت تتر تا به امروز همواره در تلاش بوده است تا با پشتوانه‎سازی دقیق و درست، اطمینان کاربران را حفظ نماید.

بهترین کیف پول برای ذخیره سازی تتر کدام است؟

باتوجه به اینکه USDT یک واحد نرم افزاری و دیجیتالی می‌باشد لازم است تا برای ذخیره سازی آن از کیف پول ارز دیجیتال استفاده نمایید. از دیگر مزایای اصلی ارز دیجیتال تتر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما انتخاب‌های بسیار زیادی جهت کیف پول ذخیره سازی این ارز دیجیتال محبوب خواهید داشت. چراکه بیش از ده‌ها کیف پول ارز دیجیتال، USDT را پشتیبانی می‌نمایند. از نمونه آنها می‌توانیم به مواردی چون؛ کیف پول‌های اتریوم، ترون، سولانا، اولنچ اشاره نماییم.

اگر بخواهیم براساس تجربه خود بهترین کیف پول برای ذخیره سازی ارز دیجیتال تتر را به شما عزیزان معرفی نماییم به تراست والت و متامسک از نمونه کیف‌ پول‌های نرم افزاری رایگان اشاره می‌نماییم. از نمونه کیف پول سخت افزاری برتر برای ذخیره سازی تتر نیز می‌توان به کیف پول‌های لجر و ترزور اشاره نمود.

چگونه در ایران خرید و فروش ارز دیجیتال تتر را انجام دهیم؟

این روزها بازار رمز ارزها به شدت داغ است. کاربران ایرانی نیز از این قافله عقب نمانده و فعالیت بسیار زیادی در این بازار دارند. اما با توجه به وجود تحریم‌ها قطعا کار برای ما کمی دشوارتر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما عزیزان برای خرید و فروش ارز دیجیتال تتر این است که در وهله اول یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را پیدا نمایید. قطعا شاهد هستید که این روزها صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیادی درحال فعالیت هستند. این مجموعه‌ها قادرند تا در این زمینه به شما کمک نمایند.

پس از انتخاب صرافی آنلاین ارز دیجیتال لازم است تا یک حساب کاربری ایجاد نموده و پس از احراز هویت و شارژ ریالی حساب‌تان شما قادر به انجام معاملات خود خواهید بود.

سود ارز دیجیتال تتر چقدر است؟

با توجه به اینکه قیمت دلار در ایران نوسانات بسیار زیادی دارد و دلار پشتوانه این ارز دیجیتال است در نتیجه قیمت ارز دیجیتال تتر در ایران به قیمت دلار وابسته می‌باشد. از طرفی استراتژی و میزان تتر شما تعیین کننده سود شما خواهد بود. در نتیجه نمی‌توان عدد ثابتی برای آن اعلام کرد.

آیا قیمت تتر با دلار کاغذی برابر است؟

باتوجه به اینکه دلار کاغذی در بازارهای مختلفی عرضه می‌شود در نتیجه می‌توان پاسخ این سوال را خیر دانست. با افزایش میزان نوسانات موجود در بازار ارز دیجیتال و ریال، گپ قیمتی ایجاد خواهد شد. همچنین این احتمال وجود دارد که صرافی‌های کوچک به منظور جبران نقدینگی خود، اقدام به فروش تتر با قیمت بالاتر نمایند.

واحد خبری مرکزکده

منبع خبر: ایلنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید