یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6905 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ | ارسال توسط :
15 بازدید
۰
می پسندم

به گزارش مرکزکده به نقل از ایلنا:

پیچ و رولپلاک سنگ نما چیست ؟ به زبان ساده باید بگوییم که به عمل محکم کاری کردن سنگ به بتن پشت آن توسط ابزار‌های خارجی مثل پیچ و رولپلاک که به وسیله فرد نماکار با استفاده از دریل انجام می‌گیرد، پیچ و رولپلاک نما گفته می‌شود. باید دقت کنید که اگر یک سنگ از نما شل شود، احتمال افتادنش در شرایطی مثل زلزله، طوفان نشست‌هایی که به خاطر وزن ساختمان رخ می‌دهد بسیار زیاد می‌‌باشد و علاوه بر آن خطرات جانی بسیاری هم برای افراد به دنبال دارد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در تهران

 

پیچ و رولپلاک سنگ نما

استفاده از پیج و رولپلاک سنگ نما مزایای زیادی برای ساختمان دارد؛ به گونه‌ای که معماران حتما در طراحی و ساخت سازه‌های مورد نظر خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. مزایا استفاده کردن از پیج و رولپلاک سنگ نما به شرح زیر است.

افزایش طول عمر و ماندگاری سازه: استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما  باعث محکم شدن نما و افزایش یافتن مقاومتش می‌شود و در آخر هم باعث زیادتر شدن طول عمر مفید ساختمان شده و از ریزش یا شکستگی نما جلوگیری خواهد کرد.

کاهش یافتن هزینه‌ها: ترمیم و همچنین محکم کاری سازه در صورت شکستگی، ریزش سنگ ها یا تعویض کلی نما به خاطر به پایان رسیدن طول عمر آن هزینه بالایی را برای صاحبان ساختمان‌ها به دنبال دارد؛ با کمک پیچ و رولپلاک نما سنگ نما می‌توان از این امر جلوگیری کرد.

اجرا در مدت زمان کوتاه‌تر: حتی وقتی که هزینه و پول برایتان مسئله مهمی نباشد، ترمیم و کردن یا تعویض نمای ساختمان یک امر کاملا زمان بر خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، در مدت زمان کوتاه‌تر از مزایای زیادی برخوردار شوید.

تعویض یا استفاده کردن از پیچ و رولپلاک نما؟

بیشترین سوالی که معمولاً صاحبان ملک‌های تجاری یا مسکونی از ما می‌پرسند، این است که آیا پیچ و رول‌پلاک نما یک متریال استاندارد برای حفظ کردن مقاومت نمای سازه ما می‌باشد؟ یا این که می‌تواند در دراز مدت یا شرایط بدی جوی مثل باد و برف مقاومت بالایی از خودش نشان بدهد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بله! صاحبان ساختمان‌ها یا معماران می‌توانند با انتخاب یک جنس خوب از پیچ و رولپلاک، مقاومت سازه را تا حد زیادی افزایش بدهند. پس جنس رولپلاک بر روی این قضیه تاثیر زیادی دارد و اگر این مواد از مقاومت بالایی برخوردار نباشند، سنگ نما دچار ریزش یا اکسید خواهد شد.

 

نکات مهم قبل از اجرای پیچ و رولپلاک نما با طناب

حتما پیش از اجرای پیچ و رول‌پلاک روی نمای ساختمان خود، یک سری موارد را مورد بررسی قرار دهید و سپس عملیات نصب را شروع کنید.

در واقع تشخیص دادن نوع سنگ، ضخامت و رنگش می‌تواند کمک زیادی به انتخاب کردن روش یا متریال مورد استفاده شما داشته باشد.
از طرفی کیفیت سنگ‌ و رگه‌ های نمای سازه نیز باید مورد بررسی قرار بگیرند.
در‌ صورتی‌ که سنگ از مقاومت لازم برای رول‌ سطحی برخوردار نباشد، به طبع لازم است به فکر چاره‌ ای درمورد آن بود.
تعیین قطر و سایز هر یک ار قطعه‌ سنگ نماها، انتخاب کردن روش اجرای کار  مشخص‌ نمودن میزان مصالح لازم برای کار پیچ و رولپلاک نما، برآورد ضخامت ملات و مصالحی که در زیر سنگ باید استفاده شوند نیز می‌تواند بر روی انتخاب پیچ و رول‌پلاک و جنس، کیفیت  متریال، قطر و ضخامتش اثر بگذارد.

هزینه و قیمت پیچ و رولپلاک نما ساختمان سنگی

به طور کلی عوامل متفاوتی بر روی هزینه و قیمت پیچ و رول‌پلاک نما ساختمان سنگی تاثیر دارد و ما نمی‌توانیم به صورت دقیق، قیمتی بایو این محصولات بیان کنیم.

ولی به‌ هر حال قیمت پیچ و رولپلاک نما بستگی به پروژه، ابعاد، متراژ نما و تعداد طبقات ساختمان‌ خواهد داشت. مثلا ساختمان‌هایی با نمای بالای ۲۰۰ متر باید هزینه بیشتری برای پیچ و رولپلاک سازه خود پرداخت کنند. دقت کنید که پیچ و رولپلاک نما ارزان به هیچ عنوان نمی‌تواند انتخاب مناسب و ایده آلی برای شما باشد. اما چرا؟ برخی  ازشرکت‌های فعال در زمینه تولید پیچ و رولپلاک با کاهش دادن کیفیت و دقت کاری خود، هزینه‌ این کار را کم‌تر می‌کنند؛ این به‌ هیچ‌ وجه به نفع کاربران نیست و مشکلات زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

 

پیچ و رولپلاک نما در تهران

برای خدمات پیچ و رولپلاک نما در تهران می توانید از شرکت های مطرحی مانند آسمان خراش ، کفسابیته و هلدینگ برادران بهمنی کمک گرفته که ازحرفه ای ترین تیم های خدمات نمای ساختمان در تهران می باشند.

 

واحد خبری مرکزکده

منبع خبر: ایلنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید