جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6673 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ | ارسال توسط :
33 بازدید
۰
3

به گزارش مرکزکده به نقل از دنیای اقتصاد:

چرا امروزه در دنیای پیچیده تجارت، داشتن یک وکیل شرکت کاربلد نه صرفا یک امتیاز، بلکه یک ضرورت است؟ آیا شرکت ها بدون نیاز به وکیل یا مشاور حقوقی نمی‌توانند انعقاد قرارداد، معاملات، حل و فصل دعاوی، تنظیم اسناد تجاری و… را پشت سر بگذارند؟

راه‌های میانبری که فقط وکیل شرکت می‌داند

واحد خبری مرکزکده : امروزه در دنیای پیچیده تجارت، داشتن یک وکیل شرکت مجرب و کاربلد نه صرفا یک امتیاز، بلکه یک ضرورت است. وکلای متخصص در امور شرکت‌ها، با تسلط بر قوانین و مقررات پیچیده حقوقی، می‌توانند در تمامی مراحل فعالیت شرکت، از شما پشتیبانی کرده و از بروز مشکلات حقوقی و قضایی جلوگیری کنند. در این صفحه به دلایل اهمیت حضور وکیل یا مشاور حقوقی در کنار شرکت ها پرداخته و مزایای استفاده از وکیل شرکت را بررسی می‌کنیم. در ادامه نیز مروری بر معیارهای انتخاب بهترین وکیل خواهیم داشت.

وظایف وکیل شرکت

در این قسمت به مهم‌ترین اموری می‌پردازیم که تنها در تخصص وکیل شرکت بوده و با انجام آن توسط سایر افراد، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به شخصیت حقوقی شرکت وارد شود.

۱. پیشگیری از دعاوی حقوقی

وکیل شرکت با بررسی دقیق قراردادها، اسناد و مدارک معاملات و ارائه مشاوره‌های حقوقی دقیق، به شما کمک می‌کند تا از بروز دعاوی حقوقی و اختلافات قضایی پیشگیری کنید.

۲. حمایت در معاملات شرکت

وکیل مجرب در امور شرکت‌ها، در تمامی مراحل معاملات، از جمله مذاکره، تنظیم قرارداد و انجام تعهدات، در کنار شما خواهد بود و از تضییع حقوق شما جلوگیری خواهد کرد.

۳. حل و فصل دعاوی شرکت

در صورت بروز هرگونه اختلاف یا دعاوی حقوقی، وکیل شرکت با اتکا به دانش و تجربه خود، به بهترین نحو ممکن از حقوق شما در مراجع قضایی دفاع خواهد کرد. چنین وکیلی علاوه بر تسلط به علوم حقوق تجارت می‌بایست از تجربه کافی در این عرصه نیز بهره‌مند باشد تا بتواند با استناد به هر یک از قوانین مرتبط، موکل خود را به بهترین شکل همراهی نماید.

۴. بررسی اوراق بهادار و اسناد تجاری

تنظیم اسناد تجاری شامل چک و سفته، ضمانت‌نامه‌های بانکی و بیمه‌ای، اوراق مشارکت، اوراق بهادار و سایر اسناد نیز از جمله مسائلی است که اهمیت حضور وکیل در آن غیر قابل چشم‌پوشی می‌باشد.

مواردی که گفته شد، برخی از دلایلی بود که اهمیت حضور وکیل یا مشاور حقوقی در کنار شرکت ها را به ما نشان داد. چنانچه تصور می‌کنید به عنوان یک شخص حقوقی هنوز نیازی به حضور وکیل متخصص در کنار خود ندارید، به مطالعه ادامه این صفحه بپردازید. در این قسمت مزیت‌های همراهی وکیل با کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس تا شرکت های بزرگ را بررسی می‌کنیم.

مزایای استفاده از وکیل امور شرکت ها

اولین مزیت همراهی وکیل با شرکت‌های تجاری، آرامش خاطر سهامداران و مدیران شرکت است. چراکه با سپردن امور حقوقی شرکت به یک وکیل مجرب، دغدغه‌ای بابت مسائل حقوقی نخواهند داشت و با تمرکز کامل به فعالیت‌های خود می‌پردازند. برای مثال در صورت بروز انواع دعاوی شرکت ‌های تجاری، مشاورین حقوقی یا وکلای شرکت با تکیه بر دانش و تخصص خود در زمینه حقوق تجارت و بازرگانی می‌توانند بهترین راهکارهای حقوقی را برای حل مشکلات شرکت ارائه دهند. همچنین استفاده از خدمات وکیل نشان‌دهنده تعهد شرکت به رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق ذینفعان است و این امر می‌تواند نقش قابل توجهی در ارتقای اعتبار و برندینگ شرکت نیز داشته باشد. در نهایت بر خلاف تصور عموم، همراه داشتن وکیل یا مشاور حقوقی می‌تواند از صرف هزینه‌های اضافی و اتلاف وقت شما در دعاوی حقوقی و مراجع قضایی جلوگیری کند.

چگونه بهترین وکیل شرکتی را انتخاب کنیم؟

شرکت‌هایی که به دنبال یک وکیل یا مشاور حقوقی خوب به دفاتر و موسسات حقوقی مختلف مراجعه می‌کنند، خواسته‌ها و توقعاتی دارند که ممکن است به تمامی آن‌ها ترتیب اثر داده نشود. در این قسمت به مهم‌ترین معیارهای اشخاص حقوقی برای انتخاب وکیل پرداخته و ویژگی‌های یک وکیل ایده‌آل را بررسی می‌کنیم.

۱. سابقه و تجربه

وکیلی را انتخاب کنید که سابقه و تجربه کافی در زمینه امور شرکت‌ها داشته باشد.

۲. تخصص

مطمئن شوید که وکیل مد نظر در حوزه‌های تخصصی مورد نیاز شما (مانند قراردادها، امور مالیاتی، مالکیت معنوی، اسناد تجاری مانند چک ضمانت و…) تخصص دارد.

۳. اخلاق حرفه‌ای

وکیلی را انتخاب کنید که به اصول و اخلاق حرفه‌ای پایبند بوده و در قبال شما تعهد و مسئولیت‌پذیری داشته باشد.

۴. حق الوکاله

قبل از عقد قرارداد با وکیل، در مورد هزینه‌ها و نحوه پرداخت آنها به توافق شفاف و مشخصی برسید.

با انتخاب یک وکیل شرکت مجرب و کاردان، می‌توانید با خیالی آسوده به فعالیت‌های خود در دنیای تجارت بپردازید و از حقوق خود در برابر هرگونه چالش یا مشکلی محافظت کنید.

معرفی گروه حقوقی قرار

امروزه با توجه به گسترش روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، خانوادگی و… ممانعت از برخی پیشآمدهای حقوقی غیرممکن به نظر می‌رسد. در بعضی از این موارد، بدون مشورت با مشاوران حقوقی و عمل به توصیه‌های یک وکیل متخصص و باتجربه، ممکن است خسارات متعددی از جمله هدررفت زمان و مشکلات مالی متوجه افراد گردد.

گروه حقوقی قرار با هدف ارائه خدمات حقوقی متشکل از مشاوره حقوقی، وکالت دعاوی، تنظیم متون حقوقی (دادخواست، اظهارنامه، شکواییه، لایحه و قرارداد) و داوری در کنار بسیاری دیگر از دفاتر و موسسات حقوقی مشغول به کار است. اما آنچه که از آن به عنوان وجه تمایز گروه حقوقی قرار نسبت به سایر دفاتر و موسسات حقوقی یاد می‌کنیم، نحوه عملکرد ماست. ارائه خدمات حقوقی آنلاین، پشتیبانی در دسترس، گزارش منظم به مخاطبان، ارائه نقشه راه در ابتدای کار و… تنها بخشی از مهم‌ترین مزایای گروه حقوقی قرار می‌باشد. شما مخاطبین گرامی به منظور ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانید به آدرس gharar مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۶۵۲۵ تماس بگیرید.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید