یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5641 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶ | ارسال توسط :
44 بازدید
۰
3

به گزارش مرکزکده به نقل از ایلنا:

مهندسی معکوس یکی از عملکردها و شیوه های کاربردی ومهمی به حساب می آید که در ظاهر تعریف و مشخصه ای جز این که از جواب مسئله به صورت مسئله برسیم ندارد، اما همین حرکت به ظاهر ساده توانسته به نوبه خود راهگشای تولیدات صنعتی و غیر صنعتی بسیاری در کشور شود، به گونه ای که حتی افتخار ملی بودن بیشتر تولیدات را در بخش های مختلف کشور به ارمغان آورد.

کشورمان به لحاظ تولید تراک میکسر و تریلی میکسر و اتاق کمپرسی خودکفاست/ از نظر تجهیزات عمرانی با بیشترکشورهای اروپایی برابریم

 یکی از دستاوردهای بهره گیری از مهندسی معکوس، استفاده آن در تولیدات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای صنعت تولید بتنِ آماده از جمله تراک میکسرهاست؛ در واقع تولید ملی شابلون و الگوی  محصولات تراک میکسر و تراک کمپرسی  در راستای عمران و آبادی کشور، یکی از دستاوردها و افتخارات بزرگی است که صنعتگران این مرز و بوم توانسته اند به روش مهندسی معکوس به آن دست یافته و علاوه بر خودکفا نمودن کشور از واردات آنها، سالانه از خروج ارز زیاد از کشور جلوگیری نمایند؛ همچنین این عملکرد توانسته نقش بسزایی در همسان نمودن بسیاری از تجهیزات عمرانی کشور با کشورهای اروپایی داشته باشد. شرکت عمران افزارآریا تراک ، از جمله مجموعه های موفق کشورمان است که با روش مهندسی معکوس توانسته از دهه ۸۰ نقش مهمی را در خودکفایی کشور در زمینه ی محصولاتی چون تراک میکسر، تریلی میکسر و اتاق کمپرسی ایفا کند. در این راستا خبرنگار ایلنا با  “محمد محمدی پور “مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ” عمران افزار آریاتراک ” گفتگویی انجام داده که در ادامه می خوانید:

“شرکت عمران افزارآریا تراک” در حدود ۲۵ سال است که در زمینه تولید انواع کاربری و تجهیزات پشت کامیونی فعال بوده و هست و خوشبختانه در تامین تجهیزات، ماشین آلات، تراک میکسرها و اتاق کمپرسی ها ،در راستای پیشبرد  پروژه های بزرگ ملی و کشوری همکاری داشته که از جمله  آنها می توان به سهیم بودن در ساخت و ساز آزادراه و راه آهن رشت -قزوین، دریاچه میان گذر ارومیه ،سازه های مهم دفاعی کشور، برج آ،اس ،پ و ایران مال و… اشاره داشت .

وی افزود:  با توجه به‌ اینکه این شرکت محصولی کاملا مشابه با تولیدات اروپایی و با کیفیت را تحویل مشتری می دهد، از این رو هرسال شاهد رونق خود بوده و از گواهینامه های معتبر برخوردار شده است؛ در واقع محصولات این شرکت مورد تایید مرکز شماره گذاری پلیس راهور، معاونت نیرو محرکه و امور خودرو وزارت صنعت،معدن و تجارت است. همچنین شرکت عمران افزارآریا تراک، در زمینه اشتغال زایی  حدود ۶۰ نیروی کار مستقیم و حدود۴۰ نیروی کار غیر مسقیم دارد که بصورت پیمانکاری، نیمه وقت و کارهای موضوعی،  مشغول فعالیت هستند؛ در کل این شرکت دارای حدود ۸هزار متر مربع مسافت به خود اختصاص داده که ۲۵۰۰ متر آن بصورت سوله و مسقف در اختیار صنعت گران عرصه تراک میکسر، تریلی میکسر و اتاق کمپرسی است.

محمدی پور ادامه داد: خوشبختانه ، از همان اوایل دهه ۸۰  با روش مهندسی معکوس توانستیم شابلون ها و الگوهای محصولات پشت کامیونی، تراک میکسر و تریلی میکسر و اتاق کمپرسی که تا قبل از کاملا وارداتی بودند را تامین و کشور را از واردات  اینگونه محصولات خودکفا کنیم .لازم بذکر است تمام محصولات عمران افزارآریا تراک، بدون قید و شرط با گارانتی یکساله به مشتری تحویل داده می شود و نیروهای فنی امدادی ما در همه جای کشور مشغول فعالیت و خدمات دهی به مشتریان هستند.

وی تصریح کرد : مجموعه ما سالهاست که در نمایشگاه های مختلف  ماشین آلات عمرانی و بتنی حضور پررنگی داشته و امسال نیز به لطف خدا توانستیم  در دومین نمایشگاه بین المللی ” بتن آماده ، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران” به دستاوردهای قابل تاملی دست یابیم. در واقع تیراژ خود را نسبت به سال قبل حدود۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش دادیم و به عبارتی خروجی محصولات ما در سال جاری بیشتراز سال گذشته بوده و خواهد بود و درصد این افزایش سالانه بصورت تصاعدی در حال بالا رفتن است. در کل ما با حضور در نمایشگاه های بین المللی و بودن در میان شرکت های همکارِ خارجی،از جمله آلمان‌، فرانسه، بلژیک، ترکیه و چین نسبت به الگوبرداری و بروز سازی ماشین‌آلات خود ایده برداری کرده و از آنها در ساخت و ساز ماشین آلات داخلی استفاده می کنیم.

گفتنی است دومین نمایشگاه بین المللی ” بتن آماده ، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران” از تاریخ ۲۹ خرداد الی ۱ تیر در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع خبر: ایلنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید