یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5613 |
تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ | ارسال توسط :
51 بازدید
۰
3

به گزارش مرکزکده به نقل از ایلنا:

برای تهیه اسانس عطرها و ادکلن ها از برخی ترکیبات مصنوعی یا طبیعی استفاده می شود. ساختار عطر را به صورت هرم بویایی در نظر میگیرند که این هرم شامل سه دسته نت می شود، نت های اولیه، ثانویه و پایانی که در هر اسپری از عطر به ترتیب به مشام میرسند و در کنار هم رایحه نهایی عطر را تشکیل می دهند. لازم است که نت ابتدایی به اندازه ۳۰ درصد، نت میانی ۵۰ درصد و نت پایانی نیز ۲۰ درصد مورد استفاده قرار گیرد.

تاثیر اسانس در ماندگاری عطر

 

عموما سه نوع ماده وجود دارد که بیشترین استفاده را در تولید عطر شخصی دارند و از موادی مانند گیاهان، گل‌ها، چوب استخراج می‌شوند؛ ابسولوت، اسنشیال اویل و رزین، استفاده از هر اسانس در عطر وابسته به تصمیم طراح عطر دارد که در هر مرحله و نت عطر چه سبک بویی به مشام برسد. نت آغازین عمدتا با اسانس های مرکباتی و گیاهی معطر همراه است و تا اولین مواجه با رایحه تند و گزنده نباشد و شوک ایجاد نکند.

نت های میانی عطرها نیز عموما ادویه ای یا چوبی هستند و به عنوان قلب عطر چندین ساعت بر روی پوست یا لباس ماندگار می شوند.

در پایان نت های سنگین تر و ماندگارتر مثل رایحه مشک و کهربا و وانیل آشکار میشوند و به اندازه عمر و ماندگاری عطر باقی میمانند.

روش های استخراج اسانس

برای عصاری گیری از مواد طبیعی که قابل عصاره گیری هستند از روش هایی مثل تقطیر خشک، تقطیر جزء به جزء، شیمی ارگانیک، هداسپیس و… استفاده می شود. دسته دیگر نیز روش های عصاره گیری شیمیایی هستند که برای تهیه و ساخت اسانسی مشابه با بوی مواد و عناصر است که مقرون به صرفه تر است و در مواردی که عصاره گیری به روش های طبیعی کارساز نیست استفاده می شود. برخی از مواد دارای ترکیباتی ناپایدار هستند و در روش های عصاری گیری طبیعی تخریب می شوند، نتیجتا راهکار باقی مانده ساخت اسانس هایی با روایح مشابه است.

کیفیت اسانس عطر از عوامل بسیار مهم و موثر در میزان ماندگاری عطر است. اگر میزان ماندگاری عطر برایتان اهمیت دارد و قصد خرید عطر مطمئن اما به مقرون به صرفه دارید به سراغ فروشگاه هایی بروید که از اسانس های اورجینال استفاده می کنند و به فرمولاسیون اصلی عطر وفادارند؛ از جمله فروشگاه عطر سراد که از حسن شهرت خوبی برخوردار است.

عطر زنانه با ماندگاری بالا

عطر و ادکلن زنانه، یکی از مهم‌ترین ابزارهای بیان شخصیت، ظرافت و جذابیت برای بانوان است و انتخاب و خرید عطر و ادکلن زنانه می‌تواند یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز و در عین حال چالش‌برانگیز باشد. با توجه به تنوع بسیار زیاد عطرها و ادکلن‌های موجود در بازار، انتخاب یک عطر مناسب می‌تواند سخت باشد. ماندگاری عطر یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در انتخاب عطر باید به آن توجه کرد. عطرهای با ماندگاری بالا می‌توانند تا ساعت‌ها رایحه خود را حفظ کنند و شما را در تمام طول روز همراهی کنند.

عوامل مختلفی بر ماندگاری عطر تأثیر می‌گذارند، از جمله:

غلظت: عطرهای با غلظت بالاتر، مانند ادو پرفیوم، ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای با غلظت پایین‌تر، مانند ادو تویلت و ادو کلن، دارند.

در خرید عطر مردانه نیز علاوه بر توجه به نکات ذکر شده در مورد ماندگاری مورد دیگر توجه به رایحه است. رایحه‌ی عطر باید با سلیقه و شخصیت شما سازگار باشد. اگر به رایحه‌های خنک و تازه‌ علاقه دارید، می‌توانید به سراغ عطرهایی با نت‌های مرکباتی، دریایی یا گیاهان معطر بروید. اگر به رایحه‌های گرم و شیرین علاقه دارید، می‌توانید عطرهایی با نت‌های وانیل، کارامل، یا ادویه‌ها را انتخاب کنید. اگر به دنبال عطرهای مردانه با قیمت مناسب هستید، می‌توانید به سراغ برندهای کمتر شناخته شده یا عطرهای با غلظت ادو تویلت و ادو کلن بروید. همچنین، می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه فروشگاه‌های آنلاین استفاده کنید. با این حال، می‌توانید عطرهای مردانه با کیفیت و خوشبو را با قیمت‌های مناسب نیز پیدا کنید.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایلنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید