سه شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-05-13
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 16545 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۶ | ارسال توسط :
7 بازدید
۰
می پسندم

به گزارش مرکزکده به نقل از ایلنا:

شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC)، با بیش از سه دهه تجربه، در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران حضور یافت تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد و فرصت‌های همکاری جدید را بررسی کند. از صادرات میلیاردها دلار محصول تا مقابله با تحریم‌ها، PCC نقشی کلیدی در صنعت پتروشیمی ایران ایفاء کرده است.

PCC در نمایشگاه نفت و گاز؛ از بازوی تجاری تا هلدینگ بین‌المللی

به گزارش ایلنا، شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC)، نامی آشنا در عرصه تجارت بین‌المللی محصولات پتروشیمی، با حضوری پررنگ در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران، ضمن به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود، از فرصت‌های همکاری جدید در این صنعت پر رونق استقبال می‌کند.

این شرکت باسابقه که در تیرماه ۱۳۶۹ به عنوان بازوی تجاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) و نخستین کارگزار فروش محصولات مجتمع‌های پتروشیمی ایران پا به عرصه وجود گذاشت، امروز پس از گذشت بیش از سه دهه فعالیت تخصصی، به عنوان یک هلدینگ پیشرو در حوزه تجارت و خدمات مرتبط با صنعت پتروشیمی شناخته می‌شود.

PCC با اتکاء به تجربه صادرات بیش از ۱۱۷ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بالغ بر ۶۸ میلیارد دلار، در کارنامه خود، یکی از با سابقه‌ترین و متخصص‌ترین شرکت‌های ایرانی در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی به اقصی نقاط جهان به شمار می‌رود. تنوع سبد صادراتی این شرکت شامل محصولات پلیمری، شیمیایی، آروماتیکی، کودها، مواد وابسته، مایعات گازی و فرآورده‌های نفتی، گواهی بر توانایی PCC در پاسخگویی به نیازهای مختلف بازارهای جهانی است.

در پی خصوصی‌سازی این شرکت در دی ماه ۱۳۸۸، رویکرد PCC از تمرکز صرف بر کارگزاری به سمت فعالیت‌های گسترده‌تر در زمینه ترید (خرید و فروش) انواع محصولات پتروشیمی و غیرپتروشیمی تغییر یافت. این تغییر استراتژی به PCC این امکان را داد تا با انعطاف‌پذیری بیشتر، در بازارهای مختلف حضور یافته و از فرصت‌های جدید بهره‌برداری کند.

حوزه‌های اصلی فعالیت شرکت بازرگانی پتروشیمی شامل صادرات انواع محصولات پتروشیمی، فلزات و مواد معدنی در قالب کارگزاری و ترید، واردات کالاها، محصولات و خوراک‌های مرتبط با صنایع پتروشیمی و محصولات مورد نیاز صنایع پایین‌دستی، خرید از بورس کالا و خرده‌فروشی به مشتریان داخلی، خدمات انبارداری به مجتمع‌ها و مشتریان در داخل و خارج از کشور (امارات/بندر جبل علی و چین)، تدارکات برای مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی از طریق شرکت‌ها و دفاتر خارج از کشور، خدمات لجستیکی در بازارهای داخلی و بین‌المللی (حمل و نقل، انبارداری، مخزن‌داری، بیمه و غیره) و ارائه خدمات مطالعاتی در حوزه بازارهای بین‌المللی و محصولات است.

یکی از نقاط قوت PCC، حضور فعال در بازارهای هدف از طریق ۸ شرکت/دفتر فعال در شانگهای، پکن، سنگاپور، هند، دبی، ترکیه، لندن و آلمان است. این شبکه گسترده به PCC امکان می‌دهد تا با کسب آخرین اطلاعات و تحلیل‌های بازار، به صورت مستقیم با مصرف‌کنندگان نهایی در ارتباط باشد و سودآوری خود را به حداکثر برساند.

در سال‌های اخیر و به ویژه پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، PCC با اتکا به توانمندی‌های داخلی و شبکه گسترده بین‌المللی خود، نقش مهمی در تداوم صادرات مجتمع‌های پتروشیمی کشور و جلوگیری از ایجاد اختلال در روند تولید ایفاء کرده است. این شرکت با بازگرداندن میلیاردها دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، سهم بسزایی در مقابله با چالش‌های اقتصادی داشته است.

شرکت بازرگانی پتروشیمی با نگاهی بلندمدت و تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی، در تلاش است تا با گسترش فعالیت‌های خود در زمینه‌های بازرگانی، خدمات و تولید، به یک هلدینگ پیشرو در سطح بین‌المللی تبدیل شود. حضور فعال این شرکت در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران، فرصتی استثنایی برای برقراری ارتباط با فعالان این صنعت، تبادل دانش و تجربه و ایجاد همکاری‌های جدید است.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایلنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید