شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9179 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ | ارسال توسط :
18 بازدید
۰
3

به گزارش مرکزکده به نقل از ایلنا:

بی‌تردید یکی از امور ضروری برای هر کسب‌وکار، تبلیغات است. از گذشته تراکت‌های تبلیغاتی یکی از روش‌های معرفی کالاها، رویدادها و ویژگی‌های محصول یا خدمات بوده‌اند. اکنون تراکت بیش‌تر به کار می‌رود و حتی طرح تراکت می‌تواند بهترین ویترین برای کسب‌وکار شما باشد. چهار عنصر ضروری تبلیغات که مخاطبان هدف، پیام، رسانه و فراخوان به اقدام هستند را می‌توان در تراکت خود جای داد و از آن بهترین بهره را برد.

۱۰ نکته ضروری در طراحی تراکت

بی‌تردید یکی از امور ضروری برای هر کسب‌وکار، تبلیغات است. از گذشته تراکت‌های تبلیغاتی یکی از روش‌های معرفی کالاها، رویدادها و ویژگی‌های محصول یا خدمات بوده‌اند. اکنون تراکت بیش‌تر به کار می‌رود و حتی طرح تراکت می‌تواند بهترین ویترین برای کسب‌وکار شما باشد. چهار عنصر ضروری تبلیغات که مخاطبان هدف، پیام، رسانه و فراخوان به اقدام هستند را می‌توان در تراکت خود جای داد و از آن بهترین بهره را برد.

تراکت چه کاربردهایی دارد؟

نیاز به تبلیغات در کسب‌وکار برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار و افزایش سود و ماندن در بازار، نیازی بدیهی است. طرح تراکت یکی از روش‌های مرسوم برای تبلیغات است و اهداف و کاربردهای تراکت‌های تبلیغاتی را می‌توان به شرح زیر به بیان کرد:

اطلاع‌رسانی درباره یک برند، کسب‌وکار یا سازمان و شناساندن کسب‌وکار به مردم
معرفی محصولات و خدمات کسب‌وکار
معرفی و اطلاع‌رسانی درباره رویدادهای آینده یا به‌ روز‌رسانی وضعیت یک شرکت یا محصول و خدمات آن
معرفی یک ویژگی خاص از محصولات یا خدمات کسب‌وکار
جذب مشتریان جدید و ‌حفظ مشتریان همیشگی
افزایش پرستیژ برند یا کسب‌و‌کار
حفظ بازار یک محصول یا خدمت کسب‌وکار

ده نکته کاربردی و بسیار مهم در طراحی تراکت استاندارد و جذاب

برای دستیابی به بهترین نتیجه در طرح تراکت، نکات مهمی وجود دارد که باتوجه‌به آن‌ها، می‌توان بهترین تراکت را تهیه کرد.

پیش از طراحی تراکت، ابتدا باید خودتان نیروی تراکت تبلیغاتی خود را درک کنید و به آن اطمینان داشته باشید.
پس از اطمینان از مناسب‌بودن تراکت برای اهداف موردنظرتان، موضوع تراکت خود را انتخاب کنید.
مخاطب هدفتان را برگزینید و او را خوب بشناسید.
پیش‌نویس پیامی را که می‌خواهید به مخاطب برسانید تهیه کنید.
تراکت خود را طراحی یا تراکت لایه باز خود را بخرید.
اطلاعات مهم و ضروری را که می‌خواهید در تراکت خود بیاورید، یادداشت کنید.
یک فراخوان به کار (Call to action) در تراکت جای دهید.
کانال‌های توزیع درست برای پخش تراکت‌ها را برگزینید.
تراکت‌ها را از طریق کانال‌های توزیع مناسب، بین مخاطبان هدفتان پخش کنید.
پس از مدتی که از پخش تراکت‌ها گذشت، اثرگذاری تراکت را مورد بررسی قرار دهید.

دانلود طرح تراکت لایه باز برای مشاغل مختلف

در طراحی تراکت برای دسته‌بندی‌های گوناگون شغلی، باتوجه‌به سلیقه مخاطبانِ محصولات یا خدمات آن مشاغل، از عناصر مرتبط بهره بگیرید. برای مثال در طراحی تراکت خدمات اتوموبیل و موتورسیکلت، می‌توان از طرح لایه باز یک خودرو یا موتورسیکلت با کلاه کاسکت آن استفاده کرد. می‌توان این طرح را با زمینه‌های به رنگ همان خودرو یا موتورسیکلت همراه کرد و به طرح نهایی زیبایی رسید.

بنابراین با دانلود طرح، وکتور، تصویر و به‌طورکلی ابزارهای مربوط به طراحی تراکت، می‌توان تراکت خود را به بهترین شکل طراحی کرد. پس از طراحی قالب کلی، متن مورد نظر و اطلاعات کاربردی در آن درج می شود.

اهمیت هماهنگی ابزارهای طراحی تراکت

یکی از عوامل مهم طراحی در تراکت، هماهنگی رنگ و طرح آن است. برای نمونه، اگر طرح موتورسیکلت شما دوبعدی باشد، بقیه طرح تراکت شما نیز باید دوبعدی کار شود. مهم این است که در نهایت با استفاده از عناصر طراحی و ابزارهای هماهنگ، یک طرح جذاب بیرون بکشید.

اگر از ابزارهای آماده طراحی سایت تربچه استفاده کنید، به یک طرح نهایی یکدست می‌رسید. ابزارهای ارائه شده این مجموعه در موضوعات گوناگونی قابل دریافت است که برای کسب‌وکارهای مختلف کاربرد دارند. همچنین اگر زمان یا تخصص طراحی نداشته باشید، طرح‌های آماده و نمونه‌های تراکت مشاغل و اهداف تبلیغاتی مختلف را می‌توانید در تربچه بیابید.

برای نمونه تراکت رستوران، فست فود، آرایشگاه زنانه، پوشاک و بوتیک، لوازم ورزشی، کافی شاپ، مشاور املاک و ده‌ها شغل دیگر این سایت موجود هستند.

چگونه باید در کسب و کار خود از تراکت استفاده کنم؟

طراحی تراکت یک کار حرفه‌ای است که دست‌کم بخشی از کسب و کار به آن بستگی دارد. بنابراین انجام این کار را باید به حرفه‌ای‌ها سپرد. اما پیداکردن افراد مورد اطمینان و حرفه‌ای در بازار ممکن است کاری دشوار و چالش‌برانگیز باشد.

سفارش طرح تراکت آماده

در تهیه طرح تراکت می‌توانید پس از انتخاب ویژگی‌های موردنظر خود، نوشتن متن و ویرایش آن، کار را به یک طراح گرافیک سفارش دهید و یا اینکه بر اساس سلیقه ی خود، طرح لایه باز مرتبط با کسب و کار خود را از سایت‌های ارائه دهنده این خدمات دریافت نمایید. در وب‌سایت گرافیک با طعم تربچه، امکان تهیه طرح‌های تراکت به‌صورت آنلاین وجود دارد. شما می‌توانید از وکتورها، تصاویر، طرح‌های لایه باز و دیگر ابزارهای آماده برای طراحی تراکت خود بهره ببرید تا به طرح دلخواه خود در کمترین زمان برسید.

شما می‌توانید با صرفه جویی در زمان و هزینه‌های طراحی، از سایت torobche.com جهت رسیدن به اهداف تبلیغاتی برای کسب و کار خود استفاده نمایید. در این وب‌سایت امکان دانلود تراکت وجود دارد و می‌توان از طرح‌های جذاب و آماده آن که بر اساس سلیقه کسب و کارهای ایرانی طراحی شده،استفاده نمود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این وب‌سایت، امکان دانلود ابزارهای طراحی است. از دسته‌بندی ابزارها می‌توانید آیکن، عکس، وکتور، موکاپ، بک دراپ، تکسچر و بک‌گراند و… را به آسانی تهیه و تراکت خود را به‌دلخواه طراحی کنید. در پایان با ترکیب این ابزارها و امکانات، تراکت شما با کیفیت خوبی آماده توزیع خواهد شد.

جمع‌بندی

تبلیغات، یکی از الزامات هر کسب‌وکاری است که به روش‌های گوناگون انجام می‌شود. می‌توان برای معرفی کالا و خدمات، اطلاع‌رسانی درباره رویدادها و آشنایی مشتریان با کسب‌وکار، تراکت را به کار گرفت. برخی از مردم تراکت را آماده سفارش می‌دهند و برخی ترجیح می‌دهند با استفاده از طرح لایه باز، تراکت را خودشان تهیه کنند. اکنون انتخاب مسیر با شماست، گزینش طرح لایه باز از بین صدها طرح آماده و جذاب با هزینه ای بسیار اندک و یا صرف زمان و هزینه های بالا برای طراحی یک تراکت.

واحد خبری مرکزکده

منبع خبر: ایلنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید