دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-01
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5749 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ | ارسال توسط :
6 بازدید
۰
2

به گزارش مرکزکده به نقل از دنیای اقتصاد:

قبلا آسانسورها بیشتر در ساختمان‌های تجاری و اداری نصب می‌شدند اما امروزه به پای ثابت ساختمان‌های مسکونی، درمانی و حتی آموزشی بدل شده‌‌اند.

چه آسانسوری مناسب ساختمان شماست؟

واحد خبری مرکزکده :  چه چیزی بهتر از اینکه به جای بالا و پایین رفتن از پله‌ها، تنها با فشار دادن یک دکمه به طبقه مدنظر رفت؟ اما خرید آسانسور مناسب ساختمان یکی از مسائلی است که افراد با آن مواجه هستند. به طوری که سوالاتی نظیر چه آسانسوری برای ساختمان ما مناسب است؟ ظرفیت آسانسور مناسب ساختمان ما چقدر باشد؟ چه مدل آسانسوری بخرم؟ تنها گوشه‌ای از دغدغه‌های مدیر و یا مالک ساختمانی هستند که قصد خرید آسانسور دارند.

انتخاب آسانسور با توجه به نیازهای ساختمان

چنانچه قصد خرید و اطلاع از قیمت آسانسور دارید و نمی‌دانید آسانسور مناسب ساختمان شما کدام است بررسی معیارهای مشخصی کارتان را آسان می‌کند. در واقع بررسی ساختمان از لحاظ جمعیت، میزان استفاده از آسانسور، فضای در دسترس برای نصب و … سبب انتخاب بهتر می‌شود. برخی از معیارها و نکات مهم هنگام خرید آسانسور شامل موارد ذیل هستند.

بررسی ویژگی های ساختمان در خرید آسانسور

مهم‌ترین عامل در نوع آسانسور، ویژگی‌های ساختمان اعم از ارتفاع و تعداد طبقات، فضای در دسترس برای نصب و … هستند. پس از بررسی ارتفاع و طبقات ساختمان، نوبت به بررسی فضای نصب می‌رسد. تعیین حداقل و حداکثر فضای در دسترس بنا به ابعاد ساختمان از مولفه‌های مهم در انتخاب نوع آسانسور است.

پس از مورد فوق، نوبت به بررسی میزان رفت و آمد بر اساس نوع ساختمان می‌رسد. به طور مثال ساختمان‌های تجاری و کلینیک‌های درمانی به آسانسورهای بزرگ با ظرفیت کافی و قابلیت جابجایی بالا نیاز دارند. در حالی که یک آسانسور کوچک برای منزل مسکونی چند طبقه کافی است.

استانداردهای مورد نیاز

طراحی، تولید و حتی نصب آسانسورها طبق استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد که هنگام انتخاب باید به آن‌ها توجه شود. در واقع تناسب سیستم ایمنی و ترمز آسانسور با نوع ساختمان مسئله مهمی است که کارایی آن را دو چندان می‌کند. همچنین تناسب ایمنی آسانسور با ترافیک موجود در ساختمان را نباید فراموش کرد. در واقع هر یک از انواع آسانسور‌های هیدرولیک، کششی، آسانسور گیرلس، گیربکسی و … سیستم ایمنی خاص خود را دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.  

ظاهر مناسب

زیبایی و جلوه بصری کابین از مواردی است که هنگام تهیه آسانسور نمی‌توان آن را نادیده گرفت. طراحی داخلی جذاب و البته کاربردی از عوامل مهم در انتخاب است که توصیه می شود متناسب با نوع ساختمان باشد.

تعیین بودجه خرید آسانسور

نظر به اینکه آسانسور از تجهیزات نسبتا گران قیمت ساختمان است، تعیین بودجه پیش از انتخاب کاری صحیح به شمار می‌آید.  قیمت این ابزار کاربردی بنا به فاکتورهای مختلفی چون مدل، ظرفیت، ابعاد، تکنولوژی به کار رفته، قطعات و … مبلغی متغیر است. با این اوصاف میزان بودجه، نوع آسانسور مناسب ساختمان را مشخص می‌کند و در صورت عدم محدودیت بودجه می‌توان بدون محدودیت انتخاب کرد.

خرید آسانسور مقرون به صرفه، ایمن و استاندارد

در راستای پاسخ به اینکه چه آسانسوری مناسب ساختمان شماست، نمی‌توان اهمیت قیمت و امنیت این محصول نادیده گرفت. در واقع بسیارند افرادی که از اتفاقات و حوادث آسانسور ترسیده و سطح ایمنی آن برایشان در اولویت قرار دارد. میزان ایمنی و سلامت آسانسور در وهله اول به مدل و نوع، کیفیت قطعات، شرکت نصب و سپس به تناسب آن با ساختمان بستگی دارد.

سه مولفه کیفیت، امنیت و قیمت آسانسور ضمن اینکه برای خریداران مهم هستند ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. البته که برخلاف باور عموم سطح امنیت مدل‌های مقرون به صرفه نیز در حد مطلوب است. با استناد به موارد فوق خرید و انتخاب آسانسور امری تخصصی محسوب می‌شود که بهتر است آن را به افراد متخصص سپرد. ازاین‌رو می‌توان با خرید پکیج آسانسور اولیفت یا آسانسورهای دیگر علاوه بر خریدی مقرون به صرفه، از میزان امنیت آن‌ اطمینان حاصل کرد.

نکاتی که قبل از خرید آسانسور باید بدانید

حوزه انتخاب آسانسور مناسب ساختمان، گسترده و وسیع است؛ به طوری که علاوه بر ایمنی، ظرفیت، مدل و قیمت، اطلاع از نکاتی دیگر الزامی است. توجه به جزئیاتی چون سرعت، سر و صدا، امکانات، دوام و … نیز سبب انتخابی بهتر می‌شود.

سرعت آسانسور همواره در میزان بازدهی آن امری موثر است. آسانسور‌های پر سرعت در ساختمان‌های پر رفت و آمد از ازدحام مردم جلوگیری می‌کنند در حالیکه در ساختمان‌های مسکونی نیاز چندانی به سرعت بالا نیست.

مدل آسانسور و البته نصب صحیح آن در میزان سر و صدا موثر است. به طوری که آسانسورهای جدید گیرلس و روملس با کمترین صدا حرکت می‌کنند.

برخی از آسانسورها علاوه بر چاه مخصوص به موتورخانه، محل نصب تابلو فرمان و فضای اورهد نیاز دارند که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه شود.

کیفیت قطعات و برند سازنده آسانسور از عوامل مهم در کارایی و ماندگاری این محصول است.

ویژگی‌ها و جزئیات کابین آسانسور شامل دستگیره، آینه‌ها، صفحه کلید، نورپردازی، موزیک و … هستند نقش بسزایی در رفاه و آرامش کاربران ایفا می‌کنند.

اولیفت، اولین دپارتمان تخصصی آسانسور و پله برقی

انتخاب آسانسور مناسب ساختمان با قیمت به صرفه و ایمنی بالا بدون نظر متخصصان این حوزه امری دشوار است. اینجاست که خدمات متنوع اولیفت اولین دپارتمان تخصصی آسانسور و پله برقی ، انتخابی ایمن و کاربردی را برای مشتریان فراهم می‌کند. این مجموعه علاوه بر ارائه انواع آسانسورهای هیدرولیکی و کششی مقرون به صرفه متناسب با ساختمان، آن‌ها را با رعایت استاندارد‌های ایمنی نصب می‌کند. از سوی دیگر مشتریان می‌توانند با خرید پکیج آسانسور اولیفت راحتی و آسایش خود را تضمین کنند. برای ثبت سفارش و بازدید از محصولات و بررسی تیم اولیفت، کافیست وارد سایت ما به آدرس Oliftco  شوید و بخش‌های مختلف سایت را رصد نمایید.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید