به گزارش مرکزکده به نقل از خبرگزاری برنا: این روزها اکثر افراد بهقدری با مشکلات خود درگیر هستند و دورشان را تبلیغات رنگارنگ پر کرده است که حتی اگر بخواهند هم فرصت نمیکنند بخش بزرگی از تبلیغاتی را که انجام میشود، ببینند. اما هنوز هم افراد از محتواهای جذابی مثل ویدئوها که لقمه را دور سر مخاطب نمیچرخانند و یک محتوای جذاب در اختیارشان میگذارند، استقبال میکنند.
ویدئومارکتینگ؛ قطعۀ کلیدی پازل دیجیتال مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ همان چیزی است که نسبت به یک متن طولانی یا تصویر ساده شانس بیشتری برای دیدهشدن به شما میدهد و احتمال ساخت ارتباط قدرتمند را بین شما بیشتر میکند. اما باید بدانید که این روزها ارزش توجه مخاطب بیشتر از طلاست و باید مؤثرتر از گذشته در چشم مخاطب بدرخشید.
ویدئو مارکتینگ؛ امکان ارتباط با جهان
این روزها بالارفتن سرعت باعث شده است افراد حوصلۀ خواندن متنهای طولانی را نداشته باشند و مشتاقاند که سریعتر به سراغ اصل مطلب بروید یا اینکه از طریق گیمیفیکشن آنها را درگیر فعالیتهای خودتان کنید. ویدئو مارکتینگ راهی است که داستان برندتان را سریعتر روایت کنید، ارزشهایتان را به مخاطبان نشان دهید و با آنها ارتباط عمیقی شکل دهید. محتوای ویدئوها میتوانند احساسات را برانگیزند، اطلاعات را بهشکل درست منتقل و مخاطب عام را به مشتری وفادار تبدیل کنند.
5 هدیۀ بینظیر ویدئو مارکتینگ برای کسبوکارها
چرا باید برای ویدئو مارکتینگ هزینه کنید؟ این سؤال ذهن خیلی از صاحبان کسبوکارها، مخصوصاً آنهایی را که کارشان را تازه شروع کردهاند و هزینهکردن در این مسیر برایشان سخت و آزاردهنده است، به خود مشغول میکند. بسیاری از افراد وقتی تازه شروع به فعالیت میکنند، ممکن است پولی برای تولید انواع فرمتهای محتوا مانند استاپموشن و انیمیشن را نداشته باشند. در ادامه، ۵ دلیل به شما میدهیم که متوجه شوید توجه به این فرمت از محتوا چقدر میتواند بازاریابی و تبلیغات کسبوکارتان را متحول کند.
افزایش نرخ تبدیل: حقیقت این است که ویدئوها نرخ کلیک و تبدیل بالایی دارند و فروشتان را افزایش میدهند. اگر ویدئوهای سرگرمکنندهای تولید کنید که آموزشهای مختلفی در حوزۀ کاریتان به افراد میدهد، مطمئن باشید که به شما اعتماد میکنند و در مدت کوتاهی اقدام دلخواهتان مانند خرید محصول یا ثبتنام در خبرنامه را انجام میدهند. ویدئوها بهطور قابل توجهی نرخ کلیک، نرخ تبدیل و فروش را افزایش میدهند.
بهبود سئوی سایت: ویدئوها روی سئو هم تأثیر مثبت میگذارند و رتبۀ صفحات مختلف شما را بالاتر میبرند. همین مسئله ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت شما میآورد. بنابراین، با این روش لازم نیست همیشه دستبهدامن روشهای افزایش ترافیک پولی مانند گوگل ادز شوید.
ارتباط عمیق با مخاطبان: اگر مخاطبان ببینند که چه افرادی در تلاش هستند که محصول یا سرویس را به دستشان برسانند یا چه داستانی پشت آنهاست، ارتباط عمیقتری با شما میسازند و وفادارتر از سابق با شما رفتار میکنند.
افزایش اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی: میخواهید همهجا از شما صحبت کنند؟ ویدئوها یکی از محتواهایی هستند که مثل ویروس همهگیر میشوند و افراد آنها را در کانالهای بازاریابی مختلف، بهخصوص شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام دستبهدست میچرخانند. این روش باعث میشود با هزینۀ سابق به افراد بیشتری معرفی شوید و مشتریان جدیدی به دست آورید.
افزایش زمان حضور مخاطب در سایت: یکی از راههای افزایش فروش و نرخ تبدیل، نگهداشتن بیشتر افراد در سایت و صفحات کسبوکارتان است. محتواهای ویدئویی جذاب این کار را برایتان انجام میدهند و افراد را تشویق میکنند زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.
5 مدل ویدئوهای مارکتینگی پربازدید
هر محتوای ویدئوییای بازدید بالایی نمیگیرد و حتی ریلز اینستاگرام هم ممکن است بیشتر از ۱۰ تماشاگر نداشته باشد. برای اینکه این اتفاق برایتان نیفتد، از مدلهای پربازدید ایده بگیرید و با خلاقیت و شخصیسازی آن را به اثری منحصربهفرد تبدیل کنید. ۵ مدلی که بیشتر از بقیه دیده میشوند برایتان نام میبریم:
ویدئوهای توضیحی: اگر محصولی دارید یا سرویسی ارائه کردهاید، محتواهایی آموزشی برای معرفی تدارک ببینید که در آن به همۀ سؤالاتی که در ذهن مخاطب هستند، جواب دهید. سعی کنید این محتوا را برای همه ساده و قابل فهم نگه دارید که با افراد بیشتری به اشتراک گذاشته شود؛ چون هرچقدر محتوا تخصصیتر شود، تعداد بازدیدکنندهها کاهش پیدا میکند.
ویدئوهای داستانی: افراد به روایت یک داستان علاقۀ بیشتری نشان میدهند و میتوان از این طریق به شکل غیرمستقیم پیام برند را به آنها منتقل کرد.
ویدئوهای پشتصحنه: تمام تلاشهایی که برای محتواهای ویدئویی انجام میدهید فوقالعاده نیست و ممکن است بعضی از محتواها هرگز دیده نشوند، اما یکی از مدلهایی که برای دیدهشدن میتوانید روی آن حساب کنید، پشتصحنه است. افراد دوست دارند بدانند که برای تهیۀ این ویدئو چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشتهاید و چه اشتباهاتی کردهاید. با این کار حس نزدیکی بیشتری بینتان شکل میگیرد.
ویدئوهای زنده: اگر مخاطبان سؤالات زیادی از شما میپرسند، آنها را دستهبندی کنید و بهصورت ویدئوی زنده با آنها در ارتباط باشید و به سؤالاتشان در حضور خودشان پاسخ دهید.
ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه: برای کانالهای ارتباطی مانند تیکتاک و اینستاگرام از ویدئوهایی که کوتاه هستند، استفاده کنید. مینیولاگهای روزانه یکی از محتواهای جذابی هستند که افراد زیادی دنبالشان میکنند.
ویدئومارکتینگ را از صباویژن شروع کنید
اگر نمیدانید این کار را از کجا شروع کنید و چطور به بخش انتشار برسانید، مقالۀ ویدئو مارکتینگ صباویژن را بخوانید. در آن مطلب برایتان از جزئیات زیادی برای تولید محتوای ویدئویی صحبت کردهایم. سعی کردیم از مواردی صحبت کنیم که چشمتان را روی این مدل از تهیۀ محتوا باز کند و کمکتان کند با پیشزمینۀ بهتری به سراغ آن بروید. صباویژن یکی از مراکز تهیۀ تبلیغات و ایدههای بازاریابی است که تمام تلاش خود را میکند تا محتواهای خلاقانهای متناسب با مخاطب هدف برایتان آماده و منتشر کند. برای کمپینهای تبلیغاتی خود میتوانید روی ما حساب ویژهای باز کنید.
رپورتاژ
منبع خبر: خبرگزاری برنا