چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-03
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5848 |
تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲ | ارسال توسط :
2 بازدید
۰
2

به گزارش مرکزکده به نقل از خبرگزاری برنا: مشهد یک شهر تاریخی بزرگ است که جاذبه‌های گردشگری و مذهبی زیادی دارد، اما برخی افراد فکر می‌کنند که تنها جاذبه این شهر به حرم مطهر امام هشتم (ع)، طرقبه و پدیده شاندیز، پاساژها و آرامگاه فردوسی در توس خلاصه می‌شود که این تصور کاملاً اشتباه است.

معرفی تفریحات هیجان انگیز مشهد که میتوان در کنار زیارت تجربه کرد

مشهد یک کلان‌شهر قدیمی ایران است که به واسطه طبیعت کوهستانی‌اش جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری دارد و در کنار آن به دلیل تاریخ طولانی‌اش، دیدنی‌های تاریخی زیادی هم در آن نهفته است. در این مقاله قرار است بیشتر درباره سفر به مشهد و دیدنی‌های آن بپردازیم.
 
سفر به مشهد
مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران و یک قطب بزرگ زیارتی در خاورمیانه است که سالانه هزاران گردشگر و توریست مسلمان ایرانی و خارجی را میزبانی می‌کند. در ایران به دلیل استقبال افراد راه‌های زیادی برای سفر به مشهد وجود دارد که یکی از سریع‌ترین آن‌ها بلیط هواپیما است. همیشه یکی از پربازدیدترین مسیرهای هوایی کشور است و فروش بالایی هم دارد.
اما در ایام مذهبی خاص که هم هم‌وطنان و هم توریست‌های مسلمان خارجی قصد دارند به این شهر سفر کنند تا در مراسمت ویژه حرم امام رضا (ع) شرکت داشته باشند و شکوه و عظمت حرم را در این مراسمات ببینند، بلیط هواپیما مشهد یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های تمام هواپیمایی‌ها می‌شود و پیدا کردن بلیط کار دشواری خواهد بود.
توجه داشته باشید که اگر از شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز قصد دارید به مشهد سفر کنید، نگرانی زیادی نباید از بابت تاریخ سفر داشته باشید چرا که، بلیط هواپیما تهران مشهد، شیراز مشهد و اصفهان مشهد در طول روز چندین ساعت متنوع دارند و تقریباً می‌توان گفت همیشه از این شهرها به مشهد بلیط وجود دارد.
گردش در مشهد
سفر به مشهد فقط زیارت نیست و این شهر در کنار جاذبه خاص زیارتی خود، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی هم دارد که می‌توانید در کنار زیارت از آن‌ها هم استفاده کنید و لذت ببرید. فرقی نمی‌کند هتل مشهد خود را کجا رزرو کرده باشید، مشهد به دلیل توریستی بودن دارای خدمات عالی حمل و نقل خصوصی و عمومی است که تردد شما در شهر را آسان خواهد کرد و لازم نیست از این بابت هیچ نگرانی داشته باشید. در ادامه این مقاله درباره دیدنی‌های غیر مذهبی مشهد بیشتر صحبت خواهیم کرد.
پارک کوهسنگی
پارک کوهسنگی، نگینی در میان کوه‌های سر به فلک کشیده مشهد، یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های این شهر خاص است. نام این پارک زیبا، گویای موقعیت آن در دامنه کوه‌های سنگی است و قدمت آن به دوران‌های دور باز می‌گردد.
حکایات از حضور شاهان نامداری چون شاه عباس و ناصرالدین شاه در این بوستان حکایت دارد و گویی کوهسنگی همواره مامنی برای آرامش، شکار و لذت بردن از طبیعت بوده است.
قلب تپنده پارک کوهسنگی، کوهی بلند است که با پلکان و مسیرهای متعدد، صعود به آن را برای هر گردشگری با هر سطح توانی امکان‌پذیر کرده است. تماشای منظره شهر مشهد، به ویژه در شب‌های پرنور، از فراز این کوه، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن هر مسافری نقش خواهد بست.
پارک وکیل آباد
پارک وکیل آباد، که به نام باغ وکیل آباد نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین تفرجگاه‌های شهر مشهد است و تاریخچه این پارک به دوران قاجار باز می‌گردد که در آن زمان، به عنوان شکارگاه ییلاقی شاهان قاجار مورد استفاده قرار می‌گرفت.
پارک وکیل آباد مشهد با وسعت حدود ۲۷۰ هکتار، در شمال غربی مشهد و در انتهای بلوار وکیل‌آباد واقع شده است و در سال ۱۳۴۸ وقف استفاده عموم شد. این پارک دارای امکاناتی نظیر فضای استراحت و پیک نیک، پل جذاب، رستوران و کافه، پارکینگ و زمین بازی کودکان است.
پارک علمی پرفسور بازیما
پارک علمی پروفسور بازیما، که به عنوان منحصربه‌فردترین پارک موضوعی ایران شناخته می‌شود، مقصدی ایده‌آل برای تفریح و آموزش هم‌زمان در شهر مشهد است. این پارک با وسعت ۲۴۰۰ متر مربع، در طبقه چهارم مجتمع وصال در منطقه گردشگری سپاد واقع شده و با استفاده از تکنولوژی، تجهیزات و دکوراسیونی خاص، فضایی جذاب و آموزنده را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

بوستان مینیاتوری مشهد
بوستان مینیاتوری مشهد، که در منطقه الهیه این شهر واقع شده است، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی و گردشگری مشهد به شمار می‌رود. در این پارک که به عنوان اولین پارک مینیاتوری شرق ایران شناخته می‌شود، می‌توانید شاهد ماکت‌های کوچک و دقیق از مشهورترین آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان باشید.
پارک ملی چهل بازه
پارک ملی چهل بازه، یکی از جدیدترین پارک‌های مشهد، با وسعتی حدود ۱۱۵ هکتار، در کنار رودخانه‌ای خروشان، به عنوان تفرجگاهی ایده‌آل برای خانواده‌ها و دوستداران طبیعت خودنمایی می‌کند. در این پارک دریاچه مصنوعی، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، فضای استراحت، رستوران، پارکینگ و زمین بازی وجود دارد که تفریح شما را کامل خواهد کرد.
مجتمع تفریحی کوهسر
مجموعه تفریحی و گردشگری کوهسر، با معماری چشم‌نواز و موقعیت مکانی خاص خود بر فراز ارتفاعات مشهد، پذیرای گردشگران و اهالی شهر است. این مجموعه در قالب ۴ فاز مجزا طراحی شده و امکانات و خدمات متنوعی را برای اوقات فراغت شما ارائه می‌دهد.
سالن‌های بیلیارد و اسنوکر: برای علاقه‌مندان به این بازی‌ها، سالن‌های مجهزی در فاز اول کوهسر در نظر گرفته شده است.
سالن بولینگ: لحظات مفرح و پر هیجانی را با دوستان و خانواده خود در سالن بولینگ مجموعه کوهسر تجربه کنید.
سالن‌های ورزشی: برای حفظ سلامتی و تناسب اندام، می‌توانید از امکانات سالن‌های بدنسازی و سایر رشته‌های ورزشی فاز اول مجموعه استفاده کنید.
گیم سنتر: بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیز در گیم سنتر کوهسر، اوقات فراغتی شاد و سرگرم‌کننده را برای شما رقم خواهد زد.
تالارهای عروسی و همایش: تالارهای مجلل و باشکوه مجموعه کوهسر، مکانی ایده‌آل برای برگزاری مراسم عروسی، جشن‌ها و همایش‌های شماست.
رستوران و کافی شاپ: در رستوران‌ها و کافی شاپ‌های فاز اول کوهسر می‌توانید از انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه لذت ببرید.
زمین تنیس: علاقه‌مندان به ورزش تنیس می‌توانند از زمین تنیس روباز مجموعه کوهسر استفاده کنند.
مجتمع تجاری و مجموعه آب درمانی: در فاز دوم مجموعه کوهسر، می‌توانید از مجتمع تجاری مدرن و مجموعه آب درمانی با امکاناتی نظیر استخر، سونا و جکوزی استفاده کنید.
سالن ماساژ، سونا، استخر، جکوزی، سالن اسکواش و پارکینگ طبقاتی: فاز سوم مجموعه کوهسر به ارائه خدمات رفاهی و ورزشی مانند سالن ماساژ، سونا، استخر، جکوزی، سالن اسکواش و پارکینگ طبقاتی اختصاص یافته است.
پروژه اقامتی: در فاز چهارم مجموعه کوهسر، که در حال طراحی است، هتل و مجتمع اقامتی برای پذیرایی از مسافران احداث خواهد شد.
آرامگاه فردوسی
آرامگاه فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، در توس، ۲۵ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است. این بنا در سال ۱۳۱۳ به دست هوشنگ سیحون بر پایه طرح پیشین کریم طاهرزاده بهزاد، با اندکی تغییر در اندازه و تزیینات، طراحی و بازسازی شد. در اطراف این مقبره، آرامگاه شاعر خاص ایران، اخوان ثالث قرار دارد.

سخن پایانی
مشهد در کنار جاذبه اصلی خود که حرم مطهر امام هشتم شیعیان است، جاذبه‌های دیگری هم دارد که کمتر شناخته شده هستند. به همین خاطر در این مقاله سعی کردیم بیشتر درباره این شهر و جاذبه‌هایش صحبت کنیم تا بتوانید برای سفری بی‌نقص برنامه ریزی کنید و از تمام زیبایی‌های خاص مشهد لذت ببرید.

منبع خبر: خبرگزاری برنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید