شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4030 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ | ارسال توسط :
79 بازدید
۰
5

به گزارش مرکزکده به نقل از دیجی رو:
متخصصانی که در زمینه تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج مشغول به فعالیت هستند به طور کامل با مزایا، معایب و همچنین مشخصات فنی این نوع جعبه‌دنده آشنایی دارند. خودروی اسپورتیج از سال‌ها پیش در کشور ما نیز به فروش می‌رسد و می‌توان آن را در رده ماشین‌های جذاب شرکت کره‌ای کیا قرار داد.

مزایا، معایب و مشخصات فنی گیربکس کیا اسپورتیج

متخصصانی که در زمینه تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج مشغول به فعالیت هستند به طور کامل با مزایا، معایب و همچنین مشخصات فنی این نوع جعبه‌دنده آشنایی دارند. خودروی اسپورتیج از سال‌ها پیش در کشور ما نیز به فروش می‌رسد و می‌توان آن را در رده ماشین‌های جذاب شرکت کره‌ای کیا قرار داد.
گیربکس موجود در اسپورتیج در اکثر موارد با مشکل خاصی مواجه نمی‌شود و به همین جهت باید در رده جعبه‌دنده‌های باکیفیت قرار بگیرد، البته این امر به معنای عدم وجود عیب و ایراد در آن نیست. با ما همراه شوید تا به همراه یکدیگر گیربکس این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم و آن را زیر ذره‌بین خود ببریم.
مشخصات فنی گیربکس کیا اسپورتیج
به نقل از بهترین تعمیرکار تهران در نوشته تعمیر گیربکس کیا: کیا در مدل اسپورتیج از دو مدل گیربکس بهره برده است که عبارت‌اند از: اتومات هشت دنده و اتومات شش دنده. هر دوی این موارد توانایی انتقال قدرت موتور به بهترین شکل ممکن را دارند و با توجه به ساختار و کاربرد کلی اسپورتیج ساخته شده‌اند. در واقع باید بیان کرد که گیربکس این خودرو تجربه رانندگی لذت‌بخشی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
معایب این گیربکس
همان‌طور که گفته شد، گیربکس موجود در اتومبیل کیا اسپورتیج یک سری معایب مشخص دارد که صاحبان این خودرو و یا افرادی که قصد دارند آن را تهیه کنند باید به آن‌ها توجه داشته باشند. مواردی همچون خراب شدن تورک کانورتر، آسیب دیدن شیر برقی، حساسیت به نوع روغن و… از جمله این معایب به شمار می‌روند. البته به گفته متخصصان حوزه تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج، این گزینه‌ها تنها به همین اتومبیل ختم نمی‌شوند و در برخی مدل‌های دیگر همچون کیا موهاوی نیز قابل مشاهده هستند و نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

خراب شدن تورک کانورتر گیربکس
اولین و رایج‌ترین مشکل فنی یا ایراد در این جعبه‌دنده‌ها، خراب شدن بخشی به نام تورک کانورتر (torque convertor) است که وظیفه انتقال قدرت موتور به گیربکس را بر عهده دارد. این قطعه ارزش فوق‌العاده بالایی دارد و همین موضوع حل مشکلات مربوط به آن را به امری هزینه‌بر برای تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج تبدیل می‌کند. در پاره‌ای از موارد لازم است تورک کانورتر به طور کامل تعویض شود که خود چالش‌های گوناگونی را برای شما و تعمیرکاران به همراه می‌آورد که توضیحات کامل و تخصصی در تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج بیان شده است.
خراب شدن شیر برقی
شیر برقی یکی دیگر از قسمت‌های مهم گیربکس‌های اتومات به شمار می‌آید که در کیا اسپورتیج نیز قرار داد. این قطعه موظف است تا نحوه انتقال روغن به درون جعبه‌دنده را به طور کامل نظارت کند. خراب شدن شیر برقی منجر به عدم توزیع صحیح روغن گیربکس می‌شود و این امر در نهایت مشکلاتی مانند داغ شدن جعبه‌دنده را به دنبال دارد. خبر خوب این است که در اکثر مواقع با تعویض کردن شیر برقی می‌توان ایرادات فنی به وجود آمده را به طور کامل حل کرد. در همان مراحل اولیه تعمیر گیربکس کیا این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
حساسیت شدید به نوع روغن
در روند تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج‌های جدید مشخص شد که این خودروها حساسیت بسیار زیادی نسبت به نوع سوخت و همچنین نوع روغن گیربکس دارند. چنانچه برای روانکاری گیربکس اتومبیل خود به سراغ روغن‌های بی‌کیفیت بروید، خیلی زود مشکلات متعددی گریبان شما و اتومبیلتان را می‌گیرد. در خودروهایی همچون اسپورتیج فقط باید از روغن‌هایی استفاده کرد که مورد تأیید کیا هستند. این محصولات تست‌های گوناگونی را با موفقیت طی کرده‌اند و از بالاترین سطح استاندارد برخوردار هستند.
مزایای این گیربکس
اگرچه باید به معایب گیربکس کیا اسپورتیج توجه کرد، اما این بدان معنا نیست که این محصول سرشار از عیب و ایراد است. برخلاف تصور اکثر افراد، این گیربکس مزایای متعددی همچون به کارگیری سیستم رایانه‌‌ای هوشمند، وزن پایین و همچنین کیفیت ساخت بالا را به همراه دارد. این موارد در کنار همدیگر، چنین جعبه‌دنده‌ای را به یکی از بهترین محصولات تولیدی شرکت کیا تبدیل می‌کنند و آن را در فهرست بهترین گیربکس‌های موجود در بازار قرار می‌دهند.
سیستم هوشمند کنترل دنده‌ها
در پاره‌ای از موارد برای تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج لازم است که سیستم الکترونیکی این بخش از نو راه‌اندازی شود. بخش مهمی از تمامی گیربکس‌های اتوماتیک مدرن، سیستم هوشمند رایانه‌ای آن‌ها است. این بخش وظیفه تنظیم و تعیین نوع دنده در سرعت‌های مختلف را برعهده دارد.
به دلیل پیشرفته بودن سیستم مذکور در گیربکس اسپورتیج، میزان تأخیر در روند تعویض دنده‌ها به شکلی باورنکردنی کاهش یافته است. این تأخیر آنقدر کم است که موجب شده تا شتاب خودروی اسپورتیج شبیه به اتومبیل‌های مسابقه‌ای باشد. با وجود چنین مزیت خاصی می‌توان به راحتی درک کرد که چرا اکثر خریداران نسبت به گیربکس این خودرو رضایت دارند.
وزن کم
کیا در نسل جدید اسپورتیج تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از وزن قطعات گوناگون بکاهد. این موضوع در رابطه با گیربکس اتومبیل مذکور نیز صدق می‌کند. به جرئت می‌توان بیان کرد که این گیربکس از جمله سبک‌ترین مدل‌ها در نوع خود است و باید آن را یک شاهکار مهندسی دانست. وزن سبک‌تر بر روی مواردی همچون میزان مصرف سوخت خودرو نیز اثر می‌گذارد که به نوبه خود امر مهمی در نظر گرفته می‌شود.
کیفیت ساخت بدنه
مزیت بعدی گیربکس اسپورتیج، کیفیت بالای متریالی است که برای ساخت آن به کار گرفته می‌شود. بدنه این گیربکس به حدی محکم است که حتی در شدیدترین تصادفات رانندگی نیز معمولاً آسیب چندان زیادی نمی‌بیند. به کارگیری متریال‌ نوین به کیا اجازه داده است تا یک گیربکس کاملاً قرص و محکم را در اسپورتیج قرار دهد. فرایند تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج شامل باز کردن و سر هم‌بندی این بدنه است.
برترین محل برای تعمیر این گیربکس کجاست؟

کیا اسپورتیج از گیربکس باکیفیت و پیشرفته‌‌ای بهره می‌برد که در بسیاری از موارد تست‌های کیفیت را به خوبی پشت سر می‌گذارد. این گیربکس در مدل‌های شش سرعته و هشت سرعته به تولید رسیده است و مزایا و معایب مختص به خود را دارد. برای تعمیر آن، لازم است به سراغ کارشناسان مجرب و ماهر بروید.
اگر قصد دارید بهترین مرکز تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج را پیدا کنید، بهتر است به نظرات کاربران در مورد تعمیرگاه های مختلف مراجعه کنید و با مزایا و معایب و امکانات هر کدام آشنا شوید.بنا بر بررسی های به عمل آمده توسط متخصصین و کارشناسان ما، در حال حاضر تعیمرگاه تهران گیربکس یکی از بهترین مراکزی است که به صورت تخصصی به تعمیر گیربکس اتوماتیک و خانواده کیا می پردازد و مراجعه کنندگان از آن راضی هستند. برای ثبت نام و ثبت نوبت یا مشاوره تلفنی با کارشناسان آن راه های اعلامی تماس از طریق شماره های تعمیرگاه یا مراجعه به آدرس https://tehran-gearbox.com/ است

منبع خبر: دیجی رو

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید