پنجشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10131 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۶:۲۶ | ارسال توسط :
10 بازدید
۰
2

به گزارش مرکزکده به نقل از خبرگزاری برنا: شاید با خواندن عنوان این مطلب تصور کنید که در مورد کلاهبرداری در فروش خودرو حرف می‌زنیم و موضوع خودروهای کارکرده‌ای است که با عنوان خودروی صفر به فروش می‌رسند؛ اما منظور ما دقیقاً همان خودروهای صفر واقعی است. متأسفانه تحقیقات ما نشان داده تعداد قابل‌توجهی از خودروهای صفر که در نمایندگی‌ها تحویل خریداران می‌شوند، ایراد رنگ و بدنه دارند.

مراقب باشید خودروی صفر را رنگ‌دار تحویل نگیرید!

سرنخ این مقاله را یکی از خریداران محصولات ایران خودرو به ما داد. ابتدا داستان خودروی صفر رنگ‌دار او را روایت می‌کنیم، بعد به ضرورت کارشناسی خودروی صفر می‌پردازیم و در انتها هم به شما می‌گوییم که راه‌حل این مشکل کجاست.

شروع ماجرا: دنا پلاس نه‌چندان صفر!
ماجرا از آنجا شروع شد که یکی از خریداران دنا پلاس بعد از مدت‌ها انتظار برای تحویل خودرو و واریز مابه‌التفاوت به‌دلیل گران شدن خودرو در زمان تحویل، به نمایندگی مراجعه می‌کند و خودروی خود را تحویل می‌گیرد. ازآنجایی‌که تأخیر در تحویل خودرو باعث می‌شود این خریدار برای رفع نیاز خود از بازار آزاد خودروی دیگری بخرد، تصمیم می‌گیرد دنا پلاس ثبت‌نامی خود را در بازار آزاد بفروشد و سود کند.
متأسفانه یا خوشبختانه، خریداری که برای خودرو پیدا می‌شود از مشکلات رنگ و بدنه رایج خودروهای صفر کارخانه‌ای اطلاع داشته و تصمیم می‌گیرد پیش‌از امضای قولنامه و پرداخت وجه، خودرو را کارشناسی کند. بعد از بررسی‌های کارشناس، مشخص می‌شود گلگیر سمت راست خودرو رنگ دارد و ازآنجایی‌که در خود کارخانه آسیب دیده، رنگ آن بسیار تمیز است.
این موضوع باعث می‌شود قیمت دنا پلاس صفر کارخانه‌ای، در حد نسخه کارکرده آن پایین بیاید و فروشنده‌ای که توقع سود قابل‌توجهی داشته، ضرر کند. جدا از ضرر مالی، آن همه انتظار و گران‌تر تمام شدن خودرو نسبت‌به قیمت اولیه اعلام‌شده توسط سازنده، باعث می‌شود به فروشنده فشار روانی زیادی وارد شود.

آیا داستان خودروی صفر رنگ‌دار تکراری است؟
متأسفانه جواب این سؤال «بله» است. پرس‌وجوها و تحقیقات از بازار خودرو نشان داد که هرساله تعداد قابل‌توجهی از خودروهای صفر به دلیل بی‌احتیاطی در جابه‌جایی و… در نمایندگی یا کارخانه آسیب می‌بینند و بعد با همان تجهیزات کارخانه‌ای و حرفه‌ای، صافکاری و نقاشی می‌شوند. دقت رنگ این خودروهای آسیب دیده به حدی است که تنها یک کارشناس کارکشته با تجهیزات حرفه‌ای می‌تواند به مشکل پی ببرد و خریدار را آگاه کند.
مشکلات بدنه خودروهای صفر کارخانه به‌قدری دهان‌به‌دهان چرخیده که بسیاری از خریداران هنگام تحویل خودرو از نمایندگی، ترش‌رویی کارکنان آنجا را به جان می‌خرند و یک کارشناس همراه خود می‌برند تا درصورت رنگ‌شدگی خودرو، آن را تحویل نگیرند و بتوانند نمایندگی را به جبران خسارت ملزم کنند.
در گذشته‌های نه‌چندان دور، این خودروها با قیمت‌های پایین‌تر به مزایده گذاشته می‌شدند و این اتفاق فرصت مناسبی برای آن‌هایی بود که توانایی خرید خودروی صفر را نداشتند و از طرف دیگر نمی‌خواستند خودروی کارکرده‌ای بخرند که از نظر فنی مستهلک شده است.

راه‌حل ماجرا کجاست؟
اگر بخواهید خودروی صفر کارخانه‌ای را از شخص بخرید، گزینه‌های زیادی برای کارشناسی خودرو وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید با همراهی فروشنده به اتاق‌های رنگ موجود در سطح شهر مراجعه کنید. این اتاق‌های رنگ تنها در صورتی می‌توانند رنگ‌شدگی حرفه‌ای خودرو در نمایندگی را تشخیص بدهد که تجهیزات حرفه‌ای و کارشناسان باتجربه داشته باشند.
البته نمی‌گوییم تشخیص این اتاق‌های رنگ همیشه نادرست است؛ اما تجربه ما و پرس‌وجوهایی که داشتیم نشان می‌دهد استفاده از قلم ضخامت سنج (پرکاربردترین وسیله در اتاق‌های رنگ) خطای زیادی دارد. همچنین تشخیص رنگ‌شدگی حرفه‌ای تکنیک‌های متعدد دیگری هم دارد که تنها یک کارشناس حرفه‌ای و کارکشته آن‌ها را بلد است و با تجمیع نتایج تمامی آن‌ها، می‌توان به رنگ‌شدگی خودرو پی برد.
استفاده از اتاق‌های رنگ یک مشکل بزرگ دیگر هم دارد؛ شما مجبورید که اول خودروی خود را از نمایندگی تحویل بگیرید و سپس آن را به اتاق رنگ ببرید.
پرس‌وجوها از حرفه‌ای‌های بازار ما را به این نتیجه رساند که راه‌حل مشکل، استفاده از خدمات شرکت‌های حرفه‌ای کارشناسی خودرو است که خدمات خود را در محل موردنظر شما هم ارائه می‌دهند، تمامی جزئیات را در برگه کارشناسی قید می‌کنند و می‌توانید به ضمانت کارشناسی آن‌ها اعتماد کنید.

همراه مکانیک؛ اولین و حرفه‌ای‌ترین در کارشناسی خودرو
ازآنجایی‌که تعداد پلتفرم‌های کارشناسی خودرو هم هر روز بیشتر می‌شود، پیدا کردن بهترین گزینه از میان آن‌ها دشوار است. برای پیدا کردن بهترین شرکت کارشناسی خودرو، چند نظرسنجی برگزار کردیم و پست‌ها و کامنت‌های مرتبط با خدمات کارشناسی خودرو در شبکه‌های اجتماعی مختلف را با دقت خواندیم. بررسی‌ها ما را به این نتیجه رساند که همراه مکانیک، حرفه‌ای‌ترین و باسابقه‌ترین مرکز کارشناسی خودرو در کشور است.
این شرکت به‌نوعی بنیان‌گذار کارشناسی حرفه‌ای خودرو محسوب می‌شود و بیش از یک دهه در این حوزه سابقه دارد. همراه مکانیک کارشناسی خودرو خود را تا سقف ۴۰۰ میلیون و ۷ روز ضمانت می‌کند و به شما ضمانتنامه کتبی می‌دهد. همچنین در کارشناسی‌های این شرکت، بیش از ۳۲۰ آیتم مختلف خودرو با تجهیزات حرفه‌ای بررسی می‌شود و در گزارش کارشناسی نتایج بررسی هر کدام را خواهید دید.
برای استفاده از خدمات کارشناسی خودرو در محل hamrah-mechanic.com/car-inspection/ همراه مکانیک، روی کلیک کنید.
 
 
 

منبع خبر: خبرگزاری برنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید