یکشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | 2025-05-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 16762 |
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۲۶ | ارسال توسط :
4 بازدید
۰
می پسندم

به گزارش مرکزکده به نقل از خبرگزاری برنا: عباسی کالی گفت: متأسفانه، ما دست‌کم با بیست و سه نظام آموزشی در کشور مواجه هستیم. آیا می‌توان در یک کشتگاه با این تعداد بذر، انتظار یکسانی از محصولات داشت؟ این مسئله به مفهوم عدالت آموزشی ضربه می‌زند و نتایج نامطلوبی به همراه دارد.

سرمایه‌گذاری در نظام آموزش و پرورش صرفاً مادی نیست / با ۲۳ نظام آموزشی در کشور مواجه هستیم

به گزارش پایگاه خبری تیترکوتاه، در دنیای امروز، نظام آموزش و پرورش نقش حیاتی در شکل‌دهی به آینده جامعه دارد. در ایران مشکل عدم تطابق نظام آموزشی با نیازهای بازار کار و فقدان خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های درسی باعث شده که دانش‌آموزان و دانشجویان نتوانند به بهترین شکل استعدادهای خود را شکوفا کنند. به علاوه، فشارهای اجتماعی و فرهنگی و عدم تنوع آموزشی نیز به تضعیف کیفیت آموزش شده است. بنابراین اصلاح روند غلط ضروری و نیازمند سرمایه گذاری مادی و معنوی است. مقام معظم رهبری هم در این باره چندین بار تاکید کرده اند که هرچه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، هزینه نیست، ایجاد یک زمینه برای سودِ چند برابر است.
 
در همین زمینه با یکی از اعضای کمیسیون آموزش و پرورش به گفت و گو پرداختیم که در ادامه از نظر می گذارنید.
 
عمران عباسی کالی به خبرنگار پارلمانی تیتر کوتاه گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، مسائل نظام آموزش و پرورش امروز به واقعیت‌های دنیای امروز مرتبط است. متأسفانه، نظام آموزشی کشور ما در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد و دغدغه‌هایی که امروز مطرح می‌شود، هیچ جایگاهی در نظام‌های جهانی تعلیم و تربیت ندارد.
 
وی افزود: فضای آموزشی نباید تنها دغدغه وزیر باشد؛ بلکه نیروی انسانی، که یکی از نیازهای اساسی نظام آموزش و پرورش است، نیز نباید تحت فشار باشد. دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون‌های مرتبط باید این باشد که چه محتوایی در این بستر دانش برای تربیت آینده‌سازان کشور فراهم کنیم.اما آنچه امروز می‌بینیم، مطالبی است که بیشتر بر روی مشکلات ابتدایی مانند کمبود معلم، تأمین گرمایش کلاس‌ها یا مسائل شیفت‌های آموزشی متمرکز است. این مسائل نه تنها ملال‌آور بلکه رنج‌آور نیز هستند.
 
عباسی کالی که خود سابق تدریس در مدارس و دانشگاه را دارد خاطر نشان کرد: لازم است که در گام‌های ابتدایی، نیازهای اولیه نظام آموزش و پرورش حل شود و سپس به اصلاحات بنیادین بپردازیم. فلسفه تعلیم و تربیت در کشورمان چند دهه ایست دچار خدشه شده است و نیاز است که تعلیم و تربیت باید بر پایه سند بنیادین تحول و اطلاعات و شیوه‌های مدرن جهانی پی‌ریزی شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در کشور نباید چندین نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم .متأسفانه، ما دست‌کم با بیست و سه نوع نظام آموزشی در کشور مواجه هستیم. آیا می‌توان در یک کشتگاه با این تعداد بذر، انتظار یکسانی از محصولات داشت؟ این مسئله به مفهوم عدالت آموزشی ضربه می‌زند و نتایج نامطلوبی به همراه دارد.
 
وی در پایان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در نظام آموزش و پرورش صرفاً مادی نیست، هرچند سرمایه‌گذاری مادی نیز ضروری است. سرمایه اصلی ما، نیروی انسانی کارا و توانمند برای مدیریت و تأمین نیازهای این سرزمین است. زمانی که ما به این مهم باور داشته باشیم که نظام آموزش و پرورش اولین فصل توسعه و پیشرفت است آن موقع استقلال،توانمندی و پیشرفت به سوی اهداف مورد نظر کشور محقق می شود.
 
منبع:تیتر کوتاه

منبع خبر: خبرگزاری برنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید