به گزارش مرکزکده به نقل از ایلنا:
کارتن بستهبندی یکی از متداولترین انواع بستهبندی محسوب میشود که شرکتها و افراد مختلف از آن برای اسبابکشی، بستهبندی محصولات و ذخیرهسازی استفاده میکنند. این متن به عنوان راهنمای خرید کارتن بسته بندی، شما را با مهمترین انواع آن آشنا میکند و توضیح میدهد که یک کارتن بستهبندی مناسب چه ویژگیهایی باید داشته باشد.
راهنمای انتخاب بهترین کارتن بسته بندی برای مصارف گوناگون
کارتن های بسته بندی چند نوع دارند؟
مهمترین انواع کارتنهای بستهبندی عبارتاند از:
کارتن سفت: کارتن تلسکوپی نام دیگر کارتن سفت محسوب میشود. این نوع کارتن که از دو ورق مقوا ساخته شده است، دارای بخش بالایی، پایینی و طرفین است. مهمترین ویژگی این نوع کارتن این است که بهآسانی خم یا واژگون نمیشود؛ بنابراین، گزینه مناسبی برای محصولاتی که به کارتنی محکم و قابلاعتماد نیاز دارند، به شمار میرود. از این کارتن برای بستهبندی کفشها، لباسها و وسایل الکترونیکی استفاده میشود
کارتن تاشو: ازآنجاییکه کارتنهای تاشو از یک ورق مقوا ساخته میشوند، با نام کارتن مقوایی نیز شناخته میشوند. کارخانههای کارتنسازی برای تولید این نوع کارتن، یک ورق مقوا تا میکنند و بخشهای بالا، پایین و طرفین کارتن را میسازند. کسبوکارها میتوانند طرحهای مختلفی را روی این نوع کارتن چاپ کنند و زیبایی سطح آن را با لمینت یا موارد بسیار دیگری افزایش دهند. از این کارتن برای بستهبندی غلات، پیتزا و شربتها استفاده میشود.
یک کارتن بسته بندی مناسب چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟
مشتری و خریدار با مشاهده کارتن بستهبندی شما، برند شما را قضاوت میکند. به عبارت دیگر، یک کارتن مناسب میتواند روشی عالی برای برقراری ارتباط با مشتری باشد؛ بنابراین، در این بخش از راهنمای انتخاب کارتن بسته بندی، به مهمترین ویژگیهای کارتن مناسب میپردازیم.
جذاب است: کارتن بستهبندی مناسب باید بتواند مشتری را شگفتزده کند. به عبارت دیگر، کارتن باید مشتری را به عکسگرفتن و انتشار آن در شبکههای اجتماعی ترغیب کند. البته منظور ما این نیست که کارتن باید بسیار رنگارنگ یا عجیب باشد
بادوام است: دوام بستهبندی یکی از بزرگترین چالشها برای صاحبان کسبوکار محسوب میشود. خوب است بدانید که کارتنهایی که در کارتنسازی کارتن پارت تولید میشوند، سبک و بادوام هستند. حتما پیش از سفارش کارتن مطمئن شوید که دوام، وزن و شکل کارتن متناسب با محصول کسبوکار شماست
پیام برند شما را به مشتری میرساند: کارتن بستهبندی میتواند وسیلهای عالی برای ارائه اطلاعاتی درباره برند باشد. اگر تولیدکننده لباسهای رنگارنگ و شیک هستید، کارتنی خلاقانه با طرحی جذاب میتواند پیام برند شما را بهخوبی به مشتری برساند. همچنین کارتنی ساده با پیامی واضح درباره مزایای محصول، میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هدف از چنین کارتنهایی این است که به مشتری نشان دهید که برای انتخاب هر مرحله و هر چیزی مانند کارتن نهایت تلاش خود را کردهاید
از محصول شما محافظت میکند: هیچ فردی نمیخواهد محصولی را خریداری کند، برای رسیدن آن صبر کند و در نهایت، محصولی شکسته را تحویل بگیرد؛ بنابراین، باید وزن و اندازه محصول خود را بدانید تا بتوانید کارتنی مناسب برای محافظت از آن انتخاب کنید. برای مثال، اگر میخواهید جعبهای پر از شیرینی را به مشتری بفرستید، باید مطمئن شوید که کارتن میتواند از شکل و مزه آن بهخوبی محافظت کند
بازکردن آن آسان است: بازکردن کارتنهایی با اشکالی عجیب اغلب دشوارتر از کارتنهای معمولی است. اگر بازکردن کارتن بستهبندی به زمان زیادی نیاز داشته باشد، مشتری بهصورت قابل توجهی آزردهخاطر خواهد شد. همچنین اگر نحوه بازکردن کارتن روی آن مشخص نشده باشد، احتمال پاره شدن آن افزایش خواهد یافت.
چه عواملی بر قیمت کارتن بسته بندی تاثیرگذار هستند؟
عوامل بسیاری میتوانند بر قیمت کارتن بستهبندی تأثیر بگذارند. در این بخش از راهنمای خرید کارتن بسته بندی، شما را با مهمترین عوامل تأثیرگذار آشنا میکنیم.
کیفیت کارتن: طبیعی است که هر چه کیفیت کارتن بالاتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. همچنین کارتنهایی که زیستتخریبپذیر هستند، قیمت بالاتری دارند
تعداد: تعداد کارتنها نیز روی قیمت کارتن بستهبندی بهصورت قابل توجهی تأثیر میگذارد. هر چه کسبوکار شما به کارتنهای بیشتری نیاز داشته باشد، هزینهای که باید برای خرید آنها بپردازید، افزایش مییابد. بسیاری از کارخانههای کارتنسازی به خریدارانی که کارتنهای بسیاری را خریداری میکنند، تخفیف میدهند؛ بنابراین، میتواند به کاهش قیمت هر کارتن کمک کند
سفارشیسازی: طبیعی است که کارتنهای سفارشی گرانتر هستند؛ زیرا، کارتنهای بستهبندی سفارشی به کار طراحی و زمان تولید بیشتری نیاز دارند. پیچیدگی طراحی و سطح جزئیات لازم از عواملی هستند که میتوانند بر هزینه سفارشیسازی کارتن تأثیر بگذارند
چاپ: چاپ مواردی مانند اسم و لوگو برند و اطلاعات محصول روی کارتن میتواند قیمت آن را افزایش دهد. تعداد رنگهای استفادهشده در چاپ، اندازه کارتن و نوع فناوری چاپ از عواملی هستند که میتوانند روی هزینه چاپ تأثیر بگذارند
حملونقل: هزینه حملونقل مواد لازم برای تولید کارتنها و خود کارتنها میتوانند بهصورت قابل توجهی روی قیمت کارتن بستهبندی تأثیر بگذارند. وزن و اندازه کارتن، مسافت بین کارخانه و مشتری و روش حملنقل میتوانند روی هزینه حملونقل تأثیر بگذارند
انطباق با قوانین: برخی از محصولات به دلیل قوانین ایمنی یا زیستمحیطی به کارتنهای خاصی نیاز دارند؛ بنابراین، قوانین میتوانند روی قیمت کارتن بستهبندی تأثیر بگذارند. برای مثال، محصولاتی که خطرناک هستند، به کارتنهای خاصی نیاز دارند تا در طول حملونقل به محیطزیست نشت نکنند
خرید بهترین کارتن بسته بندی از شرکت کارتن پارت
در پایان راهنمای انتخاب کارتن بسته بندی، باید به این نکته اشاره کنیم که همه ویژگیهای ذکرشده از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. برای مثال، فرض کنید که کارتن شما جذاب است و میتواند پیام برند را به مشتری برساند؛ ولی، اگر نتواند از محصول بهخوبی محافظت کند، تأثیری منفی روی نظر و اعتماد مشتری خواهد گذاشت؛ بنابراین، باید به همه این ویژگیها پیش از سفارش کارتنها توجه کنید.
اگر میخواهید کارتنهای بستهبندی شرکت شما دارای همه این ویژگیها باشد، ما به شما پیشنهاد میکنیم که کارتنهای خود را از کارخانه کارتن سازی کارتن پارت سفارش دهید. همین امروز میتوانید با این کارخانه تماس بگیرید و اولین قدم را برای سفارش کارتنی جذاب و بادوام را بردارید.
واحد خبری مرکزکده
منبع خبر: ایلنا