یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4894 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ | ارسال توسط :
49 بازدید
۰
7

به گزارش مرکزکده به نقل از خبرگزاری برنا: بادام به‌عنوان یک مغز، در سلامت عمومی مردان نقش بسزایی دارد. وجود این مغز در لیست تغذیه ما و خوردن درست و اصولی آن می‌تواند در جلوگیری و درمان بیماری‌های زیادی موثر باشد.

خواص بادام برای مردان میان سال

از خواص بادام برای مردان، افزایش قدرت جنسی، حفظ سلامت قلب، کاهش استرس و پیشگیری از بیماری‌های مغزی است. در ادامه خواص بادام برای مردان میان سال را به‌طور دقیق بررسی خواهیم کرد.
خواص بادام برای مردان میان سال و سلامت پروستات
سرطان پروستات در میان مردان میان سال، مقام دوم را از آن خود کرده ‌است. یکی از راه‌های درمان و پیشگیری از سرطان پروستات مصرف بادام درختی است.
بادام درختی حاوی پروتئین، سلنیم، مس، منیزیم و فیبر است که همه برای سلامت پروستات مفید هستند. اسیدهای چرب غیراشباع و نیمه‌اشباع مثل اسید لینولئیک و اسید اولئیک موجود در بادام نیز، برای پروستات بسیار مفید است.
خاصیت بادام در تقویت قوای جنسی
برای تقویت قوای جنسی مردان در طب سنتی، از بادام درختی استفاده می‌کنند. بادام درختی طبع گرمی دارد. ویتامین‌های روی، سلنیم و ویتامین E موجود در بادام درختی، به تقویت قوای جنسی و افزایش کیفیت اسپرم کمک می‌کند.
خواص بادام در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
یکی از خواص بادام برای مردان میان سال، پیشگیری از بیماری‌های قلبی است. این آجیل دارای فیبر، آهن و مواد ضدالتهابی است که می‌تواند از ابتلا به فشارخون و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.
خرید بادام اعلا و مصرف درست و اصولی آن روی سلامت قلب و عروق اثر دارد. بادام دارای امگا۳ و امگا۶ است که می‌تواند فشارخون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.
به‌واسطه‌ منیزیم و آرژنین موجود در بادام، کلسترول بد خون کاهش و گردش خون افزایش می‌یابد و در‌ نتیجه به سلامت قلب کمک می‌کند.
خواص بادام برای سلامت معده
بادام سرشار از فیبر خوراکی است و به تقویت معده و گوارش کمک شایانی می‌کند. با مصرف بادام شاهد کاهش نفخ، درد و رفلاکس معده خواهید‌ بود. علاوه‌بر این، پروبیوتیک‌های موجود در بادام به افزایش باکتری‌های مفید معده کمک می‌کند.
خاصیت بادام در افزایش باروری
در بادام ماده روی وجود دارد. این ماده معدنی و ضروری موجب افزایش تولید هورمون‌های جنسی می‌شود‌. در نتیجه افزایش باروری را به‌دنبال خواهد داشت. علاوه‌بر این، منیزیمی که در بادام وجود دارد به گردش خون کمک می‌کند و در رفع اختلالات نعوظ موثر است.
فواید بادام در افزایش انرژی
بادام یک خوراکی انرژی‌زا است و به‌واسطه پروتئین بالا در رژیم اکثر ورزشکاران قرار دارد. بادام کالری بالایی دارد و باعث افزایش انرژی و توان فیزیکی می‌شود. منیزیم موجود در بادام باعث تقویت ماهیچه‌ها و انتقال ایمپالس‌های عصبی خواهد شد.
بازسازی عضلات و کارکرد عصبی اهمیت زیادی در تقویت توان فیزیکی دارد. حضور فیبر در بادام هم مسبب کاهش جذب قند، کنترل گلوکز و در نتیجه افزایش توان فیزیکی است.
خواص بادام در حفظ مو
به‌جای استفاده از منیزیم، ویتامینE  و ویتامین‌های گروه B، می‌توانید بادام مصرف کنید. این مواد مغذی موجب تقویت پیاز مو و کاهش ریزش آن می‌شود. منیزیم با بهبود گردش خون در سر، عامل رویش موی جدید است و پرپشتی برای موی سر، مژه و ابرو به‌همراه خود می‌آورد.
حفظ سلامت پوست
آنتی‌اکسیدان‌های بادام برای سلامت پوست بسیار سودبخش هستند. این ماده در سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست مردان نافع است. در بادام ویتامین E وجود دارد. ویتامینی که در برابر آسیب‌های پوستی محیطی مثل  آفتاب، آلودگی و استرس اکسیداتیو عمل می‌کند. علاوه‌بر این، در مقابل آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مانند سد دفاعی است و علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد.
چربی‌های اشباع‌نشده بادام در قوی‌تر شدن، تقویت ساختار، سالم ماندن وحفظ رطوبت پوست سودمند است. این ویژگی بادام از خشکی و ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند. خاصیت ضدالتهابی در بادام باعث کاهش قرمزی و تورم پوست نیز می‌شود.
ارتقاء مغز و حفظ حافظه
برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد بادام ممکن است به تقویت مغز و بهبود عملکرد حافظه کمک کند. حضور فیتوشیمیکال‌ها در این آجیل خوشمزه موجب حفظ سلامت مغز می‌شود. مصرف بادام درختی در تقویت عملکرد ذهنی و پیشگیری از بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر موثر است.
مدیریت وزن
مصرف بادام به‌عنوان یک ماده غذایی با پروتئین و چربی‌های سالم در کنترل وزن و افزایش متابولیسم بدن کمک‌کننده است. در مسیر پر‌پیچ‌و‌خم کنترل فشارخون، کاهش و کنترل وزن می‌توانید روی ویتامین‌ها و مواد مغذی بادام حساب باز کنید. پروتئین و فیبر موجود در بادام موجب کاهش اشتها و در نتیجه احساس سیری می‌شود. پس، ‌از چاقی جلوگیری می‌کند.
این محتوا حاوی تبلیغات میباشد

منبع خبر: خبرگزاری برنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید