یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7320 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ | ارسال توسط :
39 بازدید
۰
1

به گزارش مرکزکده به نقل از دنیای اقتصاد:

امسال اولین سال حضور طلاین در نمایشگاه صنعت مالی است؛ پلتفرم خرید و فروش طلای آب‌شده که سروصدای زیادی در نمایشگاه بپا کرده است.

حرکت به سمت مدیریت سرمایه در بازار طلای آب‌شده

واحد خبری مرکزکده : به همین واسطه به گفت‌وگو با محسن ابوالفتحی فیروزآبادی، مدیرعامل طلاین نشستیم تا از دلایل راه‌اندازی طلاین، اهدافی که دارد و موفقیت‌هایی که به آن دست پیدا کرده، اطلاع پیدا کنیم.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

چه مدت از تاسیس طلاین می‌گذرد؟

ایده طلاین در اواخر سال ۱۳۹۷ مطرح شد و در اواخر سال ۱۳۹۸ اجرای اولیه این ایده اتفاق افتاد و تا سال ۱۳۹۹ پلتفرم طلاین عرضه شد.

طلاین چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

در بازار سنتی واحد‌های صنفی‌ای تحت عنوان خرده‌فروش‌های طلای آب‌شده وجود دارد، طلاین خرده‌فروش‌های طلای آب‌شده را در فضای مجازی دور هم جمع کرده و اقدام به خرید و فروش طلای آب‌شده در بستر آنلاین کرده است. در حال حاضر طلاین در حال حرکت به سمت مدیریت سرمایه است.

خدماتی که طلاین ارائه می‌کند شامل خرید و فروش طلای آب‌شده، پرداخت خودکار، قابلیت کیف پول، دریافت فیزیکی طلا و ارائه کارت هدیه طلا می‌شود.

استقبال از طلاین به چه شکل بوده است؟

در زمان راه‌اندازی طلاین، جلب اعتماد کاربران یکی از مباحث حائز اهمیت برای ما بود و ما همواره با سوال‌هایی مانند اینکه چگونه باید به شما اعتماد کرد و پشتوانه شما چه کسی است، مواجه می‌شدیم و کماکان نیز با این مسائل درگیر هستیم اما از یک جایی به بعد متوجه شدیم که خود مجموعه طلاین می‌تواند به برخی از نگرانی‌های مشتریان پاسخ دهد و سعی کردیم تا جایی که توان داریم و برای ما امکان‌پذیر است، با ارگان‌های دولتی ارتباط برقرار کنیم تا اگر مجوزی باید دریافت شود، روند آن طی شود و اگر نیاز به عضویت در انجمن، سازمان و یا ارگان خاصی وجود دارد، این کار صورت گیرد. سعی ما بر این است که این روند ادامه یابد تا جایی که مجوز مورد نیاز ما تعریف و اخذ شود.

تا به امروز به همکاری با بانک‌ها فکر کرده‌اید؟

به دفعات با بانک‌ها وارد مذاکره شدیم تا پشتوانه‌ای مانند بانک داشته باشیم و بتوانیم با یکدیگر به تجارت بپردازیم اما پیش از این (تقریبا یک سال پیش) بانک‌ها وارد این حوزه نمی‌شدند و گویا معذوریتی داشتند و به واسطه آن از ما فاصله می‌گرفتند و به همین خاطر ارتباط با بانک‌ها را دیگر پیگیری نکردیم اما به نظر می‌رسد که اخیرا وضعیت تغییر کرده است.

چرا در نمایشگاه صنعت مالی حضور پیدا کردید؟

هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه صنعت مالی، علاوه بر ارتباط مستقیم با کاربران، ارتباط گرفتن با شرکت‌های بورسی، بانک‌ها و ارگان‌های دولتی است و قصد داشتیم این مطلب را به گوش سرمایه‌گذاران مشتاق خود برسانیم که ما آماده برقراری ارتباط و تعامل هستیم و تا به امروز بازدید از غرفه طلاین مطابق انتظارات ما بوده است.

مزیت رقابتی طلاین نسبت به استارتاپ‌های مشابه چیست؟

خوشبختانه تعداد زیادی استارتاپ مشابه با ما در بازار ایران در حال فعالیت هستند و روز‌به‌روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ ولی یکی از مزیت‌های رقابتی طلاین در نسبت با استارتاپ‌های مشابه، هزینه کارمزد و قیمت طلا است. درحال‌حاضر ما یکی از پایین‌ترین قیمت‌های طلا در بستر آنلاین را داریم و کارمزد ما نیز تنها ۵ هزار تومان در ازای هر تراکنش است.

یکی دیگر از مزیت‌های رقابتی ما تحویل فیزیکی در پنج استان است. همچنین ما در تعامل با ارگان‌های دولتی هستیم و به واسطه همین تعاملات موفق به اخذ هفت مجوز شدیم.

علاوه‌ بر این‌ها سابقه طولانی برای حضور در این حوزه داریم و از جمله اولین پلتفرم‌هایی هستیم که وارد این بازار شدند؛ ما مشتریانی داریم که سه تا چهار سال است که دائما با طلاین در ارتباط هستند.

برای حفظ و نگه‌داشتن مشتریان خود در این بازار رقابتی چه برنامه‌ای دارید؟

ما این اعتقاد را داریم که پلتفرم‌های موفق به دنبال خدمات جدید نیستند و به دنبال ارتقای کیفیت خدمات خود هستند تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند؛ ما در درجه اول به دنبال نوآوری در ارائه خدمات خود هستیم تا مشتریانمان بتوانند کیفیت بالای خدمات را همیشه داشته باشند.

آیا تا به امروز هدف حملات هکر‌ها قرار گرفته‌اید؟

از آنجا که اطلاعات کاربران ما بر روی پلتفرم ذخیره می‌شود و طلا نیز از نظر فیزیکی نیاز به نگهداری دارد، به همین خاطر بحث امنیت و سادگی برای ما بسیار حائز اهمیت است و به آن توجه ویژه با اولویت بالا داریم و گروه امنیتی ما با مسائل امنیتی بسیار آشنا هستند. به همین خاطر ما تا به امروز تجربه هک نداشتیم، اما یکبار حمله DDoS که فقط منجر عدم دسترسی می‌شود را تجربه کرده‌ایم که با توجه به تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود، مشکلی پیش نیامد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید