دوشنبه, ۳ دی ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-12-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11680 |
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۴:۲۸ | ارسال توسط :
1 بازدید
۰
می پسندم

به گزارش مرکزکده به نقل از دنیای اقتصاد:

بر اساس آمار منتشر شده ، ایتا بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد. همین امر سبب شده تا تبلیغات در ایتا برای بسیاری از صاحبان کانال‌ها، کسب‌ وکارها و مجموعه‌های متفاوت جذاب باشد.

تبلیغات در ایتا چگونه است

واحد خبری مرکزکده : با تبلیغات در پیام رسان داخلی ایتا ، کاربران ایرانی می‌توانند با کسب ‌وکار یا کانال شما آشنا شوند. این آشنایی می‌تواند در افزایش آگاهی در خصوص کسب ‌وکار و افزایش فروش محصولات تأثیرگذار باشد. در پیام رسان ایتا روش‌های تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد. صاحبان کسب و کار باید بر اساس نوع حرفه و نیازشان از این روش‌ها استفاده کنند. تبلیغات در ایتا بهتر است از دو مسیر زیر صورت بگیرید:

راه‌های تبلیغ در ایتا

کانال‌ های مختلف در ایتا که به دنبال افزایش اعضای کانال خود یا به دنبال فروش محصولات هستند می‌توانند از تبلیغات بازدیدی و تعرفه ‌ای استفاده کنند.

برای تبلیغات در ایتا دو روش فراهم شده است:

۱. تبلیغات بازدیدی ایتا (CPM)

در این نوع از تبلیغات شما فقط به‌ ازای تعداد بازدیدهایی که از تبلیغ می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنید. اگر هزینه محدودی برای تبلیغات در نظر گرفته باشید، می‌توانید نمایش تبلیغ ‌تان را به تعدادی مشخص محدود کنید و بعد از رسیدن به تعداد مورد نظر، درخواست حذف تبلیغ از کانال مربوطه را داشته باشید.

۲. تبلیغات ساعتی در  کانال های پرمخاطب ایتا

روش دیگر تبلیغ در کانال‌های محبوب و پرمخاطب ایتا است. برای اجرای تبلیغات ساعتی در ایتا، هزینه‌ مشخصی را که ادمین کانال‌ها با توجه به موضوع، تعداد و تعامل اعضا و غیره تعیین کرده‌اند، پرداخت می‌کنید. بعد از پرداخت، تبلیغ شما در ساعت مشخصی در کانال به نمایش گذاشته می‌شود.

تعرفه تبلیغات در ایتا چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت تبلیغات بازدیدی عدد مشخص دارد؛ در این روش شما تعداد بازدیدهای مورد نیاز خود را از قبل انتخاب و بر اساس آن هزینه را پرداخت می‌کنید. اما هزینه تبلیغات در ایتا به صورت تبلیغ ساعتی به عوامل زیر مرتبط است:

موضوع کانال انتخابی

تعداد اعضا کانال

اعتبار کانال

نوع محتوا شما

زمان انتشار محتوا

چگونگی انتشار محتوا (پین شدن پست، پست آخر بودن و…)

تعداد تبلیغات کانال انتخابی

قوانین و نکات مهم تبلیغ در ایتا

قبل از شروع تبلیغات در ایتا بهتر است به اندازه کافی اعضای کانال خود را افزایش دهید روش های زیادی برای افزایش ممبر ایتا وجود دارد ولی سریع ترین راه خرید ممبر ایتا است که می تواند به افزایش اعتبار کانال شما بین کاربران کمک نمایید.

همچنین طبق قوانین ایتا فقط کانال‌هایی می‌توانند درخواست تبلیغ کنند که از تاریخ ایجاد کانالشان در ایتا حداقل یک ماه گذشته و در این مدت فعالیت مستمری داشته باشند.

تبلیغات ایتا در برابر تلگرام: کدام بهتر است؟

ایتا و تلگرام، هر یک با نقاط قوت و ضعف خاص خود، گزینه‌های متفاوتی را برای کاربران فراهم می‌کنند. انتخاب میان این دو پیام‌رسان به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. اما کدام‌ یک می‌تواند انتخاب بهتری باشد؟ برای یافتن پاسخ و بررسی جزئیات کامل هر دو پیام‌رسان، ادامه مطلب را بخوانید.

هزینه تبلیغات در تلگرام

قیمت تبلیغات در تلگرام به ازای هر کا (هزار بازدید) ۷ هزار تومان است. حداقل مقدار بازدید برای تبلیغات در تلگرام ۱ میلیون تومان می‌باشد. این قیمت‌ها نسبت به سایر پلتفرم‌ها می‌تواند بسیار رقابتی باشد، به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که بودجه محدودی دارند.

نکات قابل توجه در تبلیغات تلگرام

دسترسی به مخاطبان خاص: تلگرام امکان دسترسی به کانال‌ها و گروه‌های خاصی را فراهم می‌کند که می‌توانند به طور دقیق‌تری به مخاطبان هدف شما دسترسی پیدا کنند.

انتشار سریع: پیام‌های تبلیغاتی در تلگرام به سرعت به مخاطبان می‌رسد و می‌توانند به سرعت بازخورد بگیرند.

هزینه مناسب: با توجه به قیمت پایین تبلیغات در تلگرام، این پلتفرم برای کسب و کارهایی با بودجه محدود بسیار مناسب است.

آشنایی با تبلیغات در ایتا

یکی از بخش‌هایی که در زمان استفاده از ایتا به آن دسترسی خواهید داشت، امکان تبلیغات کانال خود با استفاده از خدمات رسمی این پلتفرم است. باید بدانید که تبلیغات در ایتا به دو دستۀ جایگاه یک و جایگاه دو تقسیم می‌شوند. در ادامه با این دو جایگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

۱. تبلیغات در جایگاه یک

به اولین سطری که در زمان باز کردن اپلیکیشن ایتا مشاهده می‌کنید، جایگاه یک گفته می‌شود. با تبلیغ در این جایگاه، کاربران در زمان باز کردن ایتا، تبلیغ شما را به عنوان اولین کادر گفت‌وگو مشاهده می‌کنند. این تبلیغ می‌تواند شامل یک کانال ایتا یا صفحه‌ای از یک وب‌سایت خارج از این پلتفرم باشد.

 ۲. تبلیغات جایگاه دو

به تبلیغاتی که در بالای لیست کانال‌ها و سوپر گروه‌ها یا در بخش ترندها و داغ‌ترین‌های ایتا نمایش داده می‌شود، تبلیغات جایگاه دو گفته می‌شود. در این بخش نیز می‌توان تبلیغات کانال‌های ایتا یا وب‌سایت‌هایی خارج از این پلتفرم را قرار داد.

آیا تبلیغات در ایتا مناسب کسب و کار من است؟

با توجه به تنوع کاربران ایتا از لحاظ سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد و…، تبلیغات در آن برای تمامی کسب‌وکارها مفید و سودمند خواهد بود. برخی کسب‌وکارها مانند فروشگاه‌های پوشاک، خرده‌فروشان لوازم‌خانگی، آرایشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، از این نوع تبلیغ بیشتر سود می‌برند؛ چون هزینه تبلیغ برایشان بسیار مناسب است.

چگونه می‌توان تبلیغات ایتا را هدفمند انجام داد

برای گرفتن بهترین نتیجه از تبلیغ در ایتا، باید به کیفیت و نوع تبلیغ اهمیت دهید. بهتر است این نکات را هنگام تولید محتوای تبلیغی خود در نظر بگیرید:

بهتر است ابتدا مخاطب هدف یا پرسونای خود را شناسایی کنید و با ایجاد محتوای متنی یا ویدیویی جذاب پیام خود را به گوش آن‌ها برسانید.

با برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی می‌توانید مخاطبان را به اشتراک‌گذاری تبلیغ ترغیب کنید. تبلیغات تعاملی (نظرسنجی، تست، بازی و…) هم روشی عالی برای جذب بیشتر مخاطب است

حتما از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده و درباره آموزش تبلیغات در ایتا مطالعه کنید. پیام تبلیغاتی را به‌طور خلاصه و واضح بنویسید و لحنی جذاب و متقاعدکننده داشته باشید.

در انتهای تبلیغ هم باید دعوت به اقدام یا کال ‌تواکشن داشته باشید. به مخاطبان خود بگویید که بعد از دیدن تبلیغ چه کاری باید انجام دهند (بازدید از سایت، عضویت در کانال و غیره).

سخن پایانی

مهم است که هر کسب و کاری با توجه به بودجه، اهداف و مخاطبان خود، بهترین پلتفرم را برای تبلیغات انتخاب کند و از امکانات و ابزارهای موجود به بهترین نحو استفاده کند. بررسی مستمر نتایج و بهبود استراتژی‌ها نیز از عوامل کلیدی در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید