شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4329 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ | ارسال توسط :
23 بازدید
۰
5

انواع کابل برق افشان و کاربرد هر کدام کابل افشان با توجه انعطاف پذیری که در ساختار خود دارد، به نام کابل نرم نیز نامیده می شود. این کابل منعطف می تواند در مقابل خم شدگی دوام زیادی داشته باشد، بدون آن که به کارکرد آن لطمه ای وارد گردد. با توجه به این که […]

انواع کابل برق افشان و کاربرد هر کدام

کابل افشان با توجه انعطاف پذیری که در ساختار خود دارد، به نام کابل نرم نیز نامیده می شود. این کابل منعطف می تواند در مقابل خم شدگی دوام زیادی داشته باشد، بدون آن که به کارکرد آن لطمه ای وارد گردد.
با توجه به این که کابل های افشان دارای ساختار نرم و منعطفی هستند از ویژگی های زیادی برخوردارند. ویژگی کابل های افشان عبارتند از که عبارتند از:امکان استفاده در مناطق خشک و مرطوبمقاومت زیاد در مقابل شکنندگیامکان ارائه سیگنال های دیجیتال و آنالوگدارای سطح رسانایی بیشترخاموشی به صورت اتوماتیکامکان تحمل میانگین ولتاژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولتسرعت زیاد در انتقالانواع کابل برقکابل های برق دارای انعطاف های متفوتی هستند گاهی بیشتر و گاهی کمتر.
میزان انعطاف هر نوع کابل برق به یک سری موارد بستگی دارد. اما کابل های افشان به نسبت کابل های مفتولی انعطاف پذیری خوبی دارند. کابل افشان از چند نوع سیم نازک در هم پیچیده در قالب رسانا یا هادی تشکیل شده است که هادی این کابل نیز نرم می باشد. لازم به ذکر است که هر کابل برق با توجه به کارایی آن دارای چند عایق بیرونی و درونی است. عایق رویی کابل افشان از پی وی سی می باشد که کیفیت زیادی دارد.انواع کابل افشانبا توجه به بررسی ساختار کابل افشان باید بگوییم که این کابل های نرم به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها دارای یک ساختار و ویژگی های مختلف هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.کابل افشان قدرتکابل قدرت یکی از انواع کابل برق افشان است که انعطاف پذیری بالایی دارد. این کابل ها برای انتقال جریان برق با ولتاژهای بالا و معمولا بیش از ۳۶ هزار ولت به کار گرفته می شود. همین طور کابل افشان قدرت در نیروگاه های توزیع و تولید برق، تابلوهای الکتریسیته و تاسیسات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که کابل های افشان هم دارای مدل های مختلفی هستند و به دسته بندی کابل های قدرت فشار ضعیف و قوی تقسیم می شوند که آن ها هم دارای ساختار مخصوص به خود می باشند.کابل افشان شیلد دارکابل افشان شیلد دار به معنای محافظ می باشد که شیلد داخل آن به عنوان یک سپر کابل عمل می کند. شیلد در واقع یک لایه فلزی رشته ای می باشد که می تواند از آلومینیوم و یا مس تشکیل شده باشد که یک سطح ایمنی و حفاظتی بیشتری برای کابل فراهم می کند.کابل کنترل افشانیکی از نوع های کابل های افشان شیلددار کابل های کنترل اند. در واقع کابل کنترل میتواند کنترل افشان شیلددار یا بدون شیلد باشد، که نوع شیلددار آن در برابر امواج مغناطیسی مقاوم است. همین طور زمانی که در کابل افشان شیلد وجود داشته باشد از هادی کابل در مقابل امواج الکترومغناطیسی، نویز و خروج سیگنال ها هم جلوگیری می کند. از کابل افشان شیلد دار می توان برای هوافضا، تلفن و مخابرات استفاده کرد.کابل افشان لاستیکیزمانی که یک لایه پلاستیکی در کابل ها استفاده شود، محافظ کابل را ضخیم تر کرده و باعث شده تا عمر کابل ها افزایش پیدا کند. البته باید بگوییم که انعطاف پذیری این نوع کابل به نسبت دیگر کابل های افشان بیشتر است و همین طور در مقابل حرارت، آتش و دمای بالای هم مقاومت می کند، به همین دلیل می توان آن را نوعی سیم و کابل نسوز هم دانست.کابل افشان آلومینیومیبیشتر کابل ها از آلیاژهای مس به عنوان هادی استفاده می کنند، اما از آن هایی که مس هزینه زیادی دارد، باعث شده تا از آلومینیوم بیشتر استفاده کنند، آلومینیوم نمی تواند به اندازه مس کیفیت و کارایی داشته باشد؛ اما استفاده از آن به نسبت مس مقرون به صرفه تر است. به همین دلیل یک سری از انواع کابل های برق افشان، به عنوان کابل نرم آلومینیومی هستند که معمولا از آلیاژ آلومینیوم تولید می شوند و برای جریان برق شهری به کار می روند.کاربرد انواع کابل برق افشانکابل های برق افشان در زمینه های مختلف به کار می روند. از این کابل ها هم حوزه های مسکونی و هم در صنعتی استفاده می شود. انواع کابل برق افشان برای کارکرد ماشین آلات صنعتی به کار می روند و برای سیم کشی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.
همین طور انواع کابل برق افشان در زمینه های دیگر هم کارایی دارد که عبارتند از:
• وسایل برقی
• تابلو فرمان
• مسیرهای کوتاه
• ماشین آلات صنعتی
• روشنایی
• ساختمان سازی
• و…مزایای استفاده از انواع کابل های افشانهر کدام از کابل های افشان که آن ها را بررسی کرده ایم دارای یک سری ویژگی ها هستند و همین طور طراحی آن ها سبب شده تا بهره گیری از آن ها مزایایی به همراه داشته باشد که عبارتند از:استفاده بهینه فضادر بعضی از پروژه ها، کابل ها باید در کم ترین فضا استفاده شوند تا به انتقال کمک کنند. کابل های افشان را می توان در جاهایی که به ذخیره سیم نیاز دارند، استفاده کرد. زمانی که از این مدل کابل ها استفاده می شود، برای ارسال سیگنال نیازی نیست تا از سیم های دیگر استفاده کرد و تمام کارها با استفاده از کابل های افشان انجام می شود و این باعث شده تا از یک فضا بتوان بیشترین میزان استفاده را کرد.مقاومت بالا در برابر خوردگیسیم و کابل ها همیشه در معرض خوردگی هستند، خوردگی نه تنها کارایی سیم را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه می توان خطراتی هم ایجاد کند. به همین دلیل یکی دیگر از قابلیت هایی که انواع کابل برق افشان در اختیار مصرف کنندگان می گذارند، این است که می تواند در مقابل خوردگی دوام بیاورند، یعنی این که کابل های افشان قدرت بالای مکانیکی دارند و انعطاف آن ها زیاد است؛ بنابراین پس از صدمه هم می توانند به کارایی داشته باشند.کارکرد الکتریکی مناسباین مدل کابل ها با توجه به مقاومت زیادی که در مقابل آسیب ها دارند، می توانند در هر فضایی استفاده شوند و هیچ مشکل الکتریکی ایجاد نمی شود، بنابراین کارایی کابل ها به نسبت زمان عادی بیشتر می شود. انواع کابل برق افشان با توجه به دوام و کارایی الکتریکی بالا در بیشتر فضاها مورد استفاده قرار می گیرند و از بروز اختلالات هم جلوگیری می کند.

منبع خبر: پلازا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید