یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4937 |
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ | ارسال توسط :
60 بازدید
۰
5

به گزارش مرکزکده به نقل از خبرگزاری برنا: بسیاری از کسانی که طرفدار گوشی‌های اپل هستند، به سختی گوشی اندروید می‌خرند. آن‌ها معتقدند که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذاب آیفون باعث برتری این گوشی نسبت به دستگاه‌های اندرویدی می‌شود. در ادامه، دلایل برتری آیفون را توضیح می‌دهیم.

آیفون بخریم یا اندروید؟

یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها هنگام خرید گوشی جدید، انتخاب بین گوشی آیفون و گوشی‌های اندروید است. موبایل‌های شرکت اپل طرفدار زیادی دارند و با سیستم عامل iOS کار می‌کنند. از طرف دیگر، گوشی‌های اندروید مثل سامسونگ و شیائومی عمومی‌تر هستند و بسیاری از مردم راحت‌تر با این دستگاه‌ها کار می‌کنند. اگر می‌خواهید گوشی نو بخرید و نمی‌دانید آیفون بخرید یا اندروید، در این مقاله این دو مدل را با هم مقایسه می‌کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را توضیح می‌دهیم. در نهایت، شما می‌توانید با استفاده از روش خرید اقساطی آیفون و خرید قسطی گوشی اندروید، بهترین مدل را خریداری کنید.
هماهنگی سخت‌افزاری محصولات آیفون
از نظر سخت‌افزاری و کیفیت دوربین، گوشی‌های آیفون عملکرد بهتری دارند. محصولات اپل به راحتی با هم هماهنگ می‌شوند. بنابراین، اگر مک، آیپد و اپل واچ دارید، بهتر است آیفون بخرید. نکته مهم این است که هماهنگی سخت‌افزاری محصولات اپل در هیچ سیستم عامل دیگری وجود ندارد. مثلا، گوشی‌های iOS مجهز به فناوری Handoff هستند.
با استفاده از این تکنولوژی، شما می‌توانید تماس‌های آیفون یا صفحه‌های وب سافاری را به راحتی بین iOS و مک جابه‌جا کنید. سیستم عامل iOS کلیپ‌برد سراسری دارد. اگر متنی را در یک پلت‌فرم کپی کنید، می‌توانید آن را در دستگاه دیگری هم مشاهده کنید. یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون Continuity Camera است. شما می‌توانید با گوشی اپل عکس بگیرید، آن‌ را اسکن کنید و با لپ‌تاپ مک تصویر را ویرایش کنید. این ویژگی‌ها در گوشی‌های اندروید وجود ندارد.
کیفیت بالای اپلیکیشن‌ها در اندروید
معمولا اپلیکیشن‌های مختلف مثل اینستاگرام و اپلیکیشن‌های بازی خارجی در سیستم عامل iOS عملکرد بهتری دارند و با سرعت بیشتری کار می‌کنند. به‌علاوه، تجربه کاربران اپل هم نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های آیفون بدون مشکل کار می‌کنند.
ماندگاری و عمر طولانی گوشی‌های اپل
یکی از نکته‌های مهم هنگام خرید گوشی، عمر آن است. بسیاری از کاربران گوشی‌های اندروید معتقدند که این موبایل‌ها بعد از ۱ تا ۳ سال عمر کیفیت اولیه را ندارند و مثل روز اول کار نمی‌کنند. در حالی‌که، گوشی‌های اپل کیفیت بالاتری دارند و تا چندین سال کار می‌کنند. اگر می‌خواهید چندین سال از موبایلتان استفاده کنید، بهتر است گوشی آیفون بخرید.
لوازم جانبی محصولات اپل
اگر به فروشگاه‌های اپل سر بزنید، متوجه می‌شوید که محصولات جانبی زیادی برای گوشی‌های آیفون وجود دارد و همه این محصولات هم ساخت شرکت اپل هستند. اما شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت لوازم جانبی گوشی‌های اندروید فعالیت می‌کنند. بنابراین، شما به سختی می‌توانید محصول اصل و تقلبی را تشخیص دهید.
کنترل حریم خصوصی در آیفون
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی‌های آیفون نسبت به اندروید، حریم خصوصی و امنیت بالای آن‌ها است. شما می‌توانید در سیستم عامل iOS، ردیابی اپلیکیشن‌ها را خاموش کنید. بنابراین، اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و گوگل رفتار مجازی شما را ردیابی نمی‌کنند.
مزیت‌های گوشی‌‌های اندروید
به‌طور کلی، طرفداران گوشی‌های اپل بیشتر هستند، ولی گوشی‌های اندروید هم طرفداران خاص خودشان را دارند. کاربران اندروید به دلیل تنوع قیمتی این دستگاه‌ها و رابط کاربری راحت‌تر این سیستم عامل را انتخاب می‌کنند. اگر بودجه محدودی دارید، بهترین گزینه خرید گوشی اندرویدی است. در ادامه، بعضی از مزیت‌های سیستم عامل Android را توضیح می‌دهیم.
امکانات شخصی‌سازی بیشتر
سیستم عامل iOS تا حد زیادی به کاربرها اجازه شخصی‌سازی نمی‌دهد. اما در گوشی‌های Android شما می‌توانید ظاهر گوشی و امکانات آن را تغییر دهید و رابط کاربری موبایل را با توجه به سلیقه خودتان تنظیم کنید. نکته مهم دیگر، منبع دانلود اپلیکیشن‌هاست. برای دانلود اپلیکیشن‌های مختلف در آیفون باید از App Store و سایت‌های معتبر استفاده کنید. در واقع، شرکت اپل اجازه دانلود اپلیکیشن‌‌ از منابع غیررسمی را نمی‌دهد. در مقابل، این امکان در گوشی‌های اندروید وجود دارد. شما می‌توانید انواع اپلیکیشن‌ها را روی گوشی نصب کنید.
پشتیبانی سراسری از USB-C
یکی از مزیت‌های مهم گوشی‌های Android، شارژ آن‌ها با شارژر یکسان است. فرقی نمی‌کند گوشی شما سامسونگ است یا شیائومی، در هر صورت شما می‌توانید با استفاده از یک USB-C موبایلتان را شارژ کنید. این ویژگی‌ در اپل وجود ندارد. شما برای شارژ گوشی اپل فقط باید از شارژر مخصوص استفاده کنید. به‌علاوه، پورت لایتنینگ اپل کندتر از USB-C عمل می‌کند.
انتقال فایل‌ها از گوشی به کامپیوتر
اگر گوشی اندروید بخرید، می‌توانید به راحتی فایل‌ها و عکس‌ها را از گوشی به کامپیوتر ویندوزی منتقل کنید. در واقع، حافظه داخلی گوشی مثل یکی از بخش‌های ویندوز عمل می‌کند. بعضی از جدیدترین مدل‌های Android مثل گوشی S22 اولترا قابلیت جذابی دارند. این گوشی‌ها به کامپیوتر یا سیستم عامل ویندوز وصل می‌شوند و شما می‌توانید با گوشی روی نمایشگر بزرگ‌تری کار کنید. بنابراین، گوشی شما مثل یک کروم بوک عمل می‌کند. در مقابل، این قابلیت در گوشی‌های آیفون وجود ندارد و برای انتقال فایل‌های آیفون به ویندوز باید از ابزارهای مخصوص استفاده کنید.
آیفون یا اندروید؟ تصمیم نهایی
هر کدام از سیستم عامل‌های Android و iOS نقاط قوت و ضعف خاصی دارند و تصمیم نهایی به اولویت‌ها و سلیقه شما بستگی دارد. قیمت گوشی‌های آیفون معمولا بیشتر از گوشی‌های اندرویدی است و برای کار کردن با آن‌ها به Apple ID احتیاج دارید. به‌‌علاوه، باید هزینه لوازم‌ جانبی متعدد را هم در نظر بگیرید.
از طرف دیگر، گوشی‌های اندروید تنوع بیشتری دارند و در قیمت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. اگر کیفیت دوربین برای شما خیلی مهم است و می‌خواهید چندین سال از گوشی استفاده کنید، آیفون بخرید.در صورتی‌که قیمت ارزان و رابط کاربری ساده برای شما مهم‌تر است، گوشی‌های اندروید برای شما مناسب هستند. در نهایت، فراموش نکنید که با استفاده از شرایط خرید قسطی می‌توانید صاحب بهترین مدل‌های اندروید و آیفون شوید.
شرایط خرید اقساطی آیفون و گوشی اندروید
برای خرید قسطی انواع گوشی آیفون و Android کافیست در پلت‌فرم‌ های خرید اعتباری ثبت‌نام کنید و وام خرید گوشی بگیرید. ثبت‌نام در این سایت‌ها به شماره تلفن همراه، مدارک شناسایی و چک صیادی احتیاج دارد. بعد از تکمیل مشخصات، سابقه بانکی و رفتار مالی شما بررسی می‌شود. اگر چک برگشتی و قسط پرداخت‌نشده نداشته باشید، اعتبار خرید گوشی به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید بهترین مدل موبایل‌های آیفون و اندروید را خریداری کنید.
این محتواحاوی تبلیغات میباشد
 

منبع خبر: خبرگزاری برنا

    برچسب ها:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مرکزکده در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید